Skip to main content
فهرست مقالات

هنگام تدریس موسیقی چه باید تدریس کرد (2) (بخش دوم)

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 41 تا 44)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ، موسیقیدان ، موسیقیایی ، نوازندگان ، لوباویچر ، استاد ، انتقال فرهنگ موسیقیایی لوباویچر ، زنان ، نوازندگان ساز متعلق‌به خانواده‌های موسیقیایی ، خانواده

خلاصه ماشینی:

"هنگام تدریس موسیقی چه باید تدریس کرد؟ نوشته:الن کاسکوف / ترجمه:نیکو یوسفی اشاره: دو سفر کوتاه شمال هند در سیستم موسیقی کلاسیک شمال هندوستان بسیاری از فاکتورهای مهم وجود دارد که موسیقیدان را به‌عنوان استاد «سنت بزرگ» تعریف می‌کنند: در وهلة اول او باید به قوانین راگا (raga) (سیستم گامی ـ ملودیک با حالتهای احساسی همراه آن، یا راساس (rasas)) اشراف داشته باشد؛ باید در سیستم متریک ـ ریتمیکی که با عنوان تالا (tala) شناخته می‌شود به درجه استادی رسیده باشد؛ باید تاریخچه و تئوری مکتوب موسیقی کلاسیک هندوستان از اوایل دوران ودیک (حدود 2000 سال قبل از میلاد) تا به امروز را بداند؛ و سرانجام، قادر باشد تا یک رابطة نسبی موسیقیایی ایجاد کند ـ یعنی اینکه بتواند بین خود و حداقل یکی از قدیسان موسیقی ماقبل خود، ارتباط ایجاد کند. هنگام تدریس موسیقی چه باید تدریس کرد؟ نوشته:الن کاسکوف / ترجمه:نیکو یوسفی اشاره: دو سفر کوتاه شمال هند در سیستم موسیقی کلاسیک شمال هندوستان بسیاری از فاکتورهای مهم وجود دارد که موسیقیدان را به‌عنوان استاد «سنت بزرگ» تعریف می‌کنند: در وهلة اول او باید به قوانین راگا (raga) (سیستم گامی ـ ملودیک با حالتهای احساسی همراه آن، یا راساس (rasas)) اشراف داشته باشد؛ باید در سیستم متریک ـ ریتمیکی که با عنوان تالا (tala) شناخته می‌شود به درجه استادی رسیده باشد؛ باید تاریخچه و تئوری مکتوب موسیقی کلاسیک هندوستان از اوایل دوران ودیک (حدود 2000 سال قبل از میلاد) تا به امروز را بداند؛ و سرانجام، قادر باشد تا یک رابطة نسبی موسیقیایی ایجاد کند ـ یعنی اینکه بتواند بین خود و حداقل یکی از قدیسان موسیقی ماقبل خود، ارتباط ایجاد کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.