Skip to main content
فهرست مقالات

نقش مدرسه در ارتقای بهداشت روان دانش آموزان

نویسنده:

(8 صفحه - از 18 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : بهداشت روانی، روانی، سلامت روانی، کودک، مدرسه، ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، کودک و نوجوان، سلامت روانی کودک و نوجوان، دانش‌آموزان، خانواده

خلاصه ماشینی:

"در مواردی که کودک به دلیل داشتن والدین مستبد و سختگیر یا در اثر تنبیهات‌ایشان،قادر به ابراز وجود نسبت و خود را در برابر دیگران ناتوان و حقیر می‌شمارد،یا در اثر حمایت‌ها و مراقبت‌های‌ بیش‌ازحد والدین،خود محور شده است و انتظار دارد دیگران نیز به میل او رفتار کنند،همچنین در مورد نوجوان خانواده‌ی نابسامانی‌ که برای یافتن امنیت و جایگاه اجتماعی دارد در خارج از خانه به گروه‌های بزهکار بپیوندد و در نمونه‌هایی از این قبیل که در آن‌ها،حل و فضا مشکلات خانواده دشوار یا ناممکن است،این‌ پرسش مطرح می‌شود که چه‌وقت و در کجا باید اشکالات و نارسایی‌های حاصل از تربیت کودک در خانواده،اصلاح و جبران‌ شود بی‌تردید بهترین پاسخی که برای پرسش مذکور می‌توان یافت، مدرسه و دوران آن است. از آن‌جا که گرویدن به گروه‌ هم‌سالان از جمله نیازهای رشد کودک و نوجوان است،شکل‌گیری‌ چنین گروه‌هایی در مدرسه،امری انکارناپذیر است،به این دلیل، با وجود گروه‌هایی که در مدرسه تحت نظارت مربیان آگاه شکل‌ می‌گیرند،امکان دارد در سال‌های آخر دبستان و دوره‌های بالاتر، گروه‌های مخرب و منحرفی نیز به‌طور مخفیانه تشکیل شوند که‌ مخل سلامت عاطفی و روان کودکان و نوجوانان هستند. باید بپذیریم که مسؤولیت اولیای‌ مدرسه نسبت به پرورش قوای‌ عضلانی و آشنا ساختن دانش‌آموزان‌ با ارزش‌های شناختی،اجتماعی و اخلاقی خلاصه نمی‌شود،بلکه‌ ایشان مسؤول تغییر و اصلاح‌ رفتارهای ناسازگار و تأمین بلوغ‌ عاطفی و سلامت روانی کودکان و نوجوانان نیز هستند (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتیجه‌گیری 1."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.