Skip to main content
فهرست مقالات

گوش دادن به دیگران

نویسنده:

مترجم:

(1 صفحه - از 20 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : گوش دادن ، سر راه گوش دادن مؤثر ، مانع گوش دادن مؤثر ، شنوندگان ، زمینه‌های فهم جنبه‌های شناختی مشاوره ، تمرین ، نفس و قدرت گوش ، گوش دادن بر سر راه ، پرخاشگر ، مشاوره و گوش دادن

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) سایه روشن‌های تحصیل گوش دادن به دیگران (به تصویر صفحه مراجعه شود) نویسنده:هلن گراهام ترجمه:شبنم نجفیان مشاوره‌ی تخصصی،از آنچه مردم تصویر می‌کنند بسیار پیچیده‌تر است و نباید آن را ساده پنداشت. علاوه بر این،چون گوش دادن(برخلاف شنیدن) مهارتی اکتسابی است،می‌توان آن را آموزش داد،و بالاخره‌ می‌توان با مشخص کردن موانع احتمالی که ممکن است در جریان‌ گوش دادن بر سر راه برقراری ارتباط قرار داشته باشد،به این امر کمک کند. » اکثر شنوندگان در به یاد آوردن این جملات اولیه،بدون در نظر گرفتن طول یا پیچیدگی آن‌ها دچار مشکل می‌شوند. این موضوع معمولا به چند طریق رخ‌ می‌دهد:تمایل به نصیحت کردن،راه‌حل دادن،بی‌توجهی به‌ حرف‌های به به نظر پیش‌پا افتاده او،و استفاده از خلأهای بین‌ حرف‌های فرد برای اندیشیدن به افکار و احساساتش. مثلا بعضی«شنوندگان» هنگام گوش دادن از عباراتی چون«می‌فهمم»(که البته مسلما نیم‌فهمد!)استفاده می‌کنند و برخی می‌گویند:«بله،عزیزم!»که‌ سرشار از دلسوزی توأم با تحقیر است. شناسایی این حالات نسبتا آسان به نظر می‌رسد،اگرچه غلبه‌ بر آن‌ها بسیار مشکل است."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.