خلاصه ماشینی:
"در طول این فزایندها،اعضای گروههای انفرادی،مسؤول تحقیق و اندازهگیری نسبت تغییرات میباشند و حاصل کار آنها که مسیر تشکیل و تکامل غار مصنوعی را دنبال میکرد و آنها را با فرایندهای موجود در غار مصنوی را میکرد،هر روز برای تهیهء یک روزنامهء تشریحی ثبت میشد.
همچنین با این مدل،مراحل تکامل،تشکیل استالاکتیت و استالاگمیتهای کربنات کلسیم،ستونهای ایجاد شده در بخار و مراحل تشکیل حداقل 4 نوع از 01 نوع غار موجود و نیز منابع مواد محلول درگیر،توضیح داده میشود.
فرایندهای مکانیکی فرسایش در طول ایجاد غار مصنوعی توسط دانشآموزان،آنها مراحل تشکیل غار را به وسیلهء فرایندهای فرسایشی شناسایی میکنند؛جایی که نیروی حرکت آب در حال سفر در میان دیوارهها،باعث ایجاد کانالهای بسیار به وسیلهء شکستن رسوبات و ساییدن آنها به وسیلهء مواد معلق در خود میشود.
گیاهان غار به دنبال نتایجی که از مرحلهء هواشناسی غار حاصل شد، دانشآموزان فرا میگیرند که توجه بیشتری را به گیاهان موجود در ورودی غار معطوف کنند،آنها تغییرات و تمایز گیاهان را در حین پیشروی به درون غار مورد توجه قرار میدهند و به این نتیجه میرسند که بین هوای درون غار و تنوع گیاهی کشف شده توسط آنها،ارتباطی وجود دارد.
آنها همچنین آثار بازدیدکنندگان را از غار،بر هوا و گیاهان درون غار بررسی مینمایند و نتیجهگیری میکنند،بین بدن هر بازدیدکننده و هوای درون غار،یک جریان انرژی برقرار میشود که به علت گرمای بدن آنها،باعث تبخیر آب موجود در هوا میشود.
از دیگر حیواناتی که مانند این ماهی،به طور منظم در غارها دیده میشوند،اما به طور معمول از غار برای به دست آوردن غذا بیرون میآیند،خفاشها و جیرجیرکها هستند که نقش مهمی در چرخهء مواد غذایی درون غار ایفا میکنند."