چکیده:
مدیریت در سازمان برای نیل به اهداف خود به دنبال استقرار نظامات و سیستمهایی میباشد تا فضای مساعد برای افزایش بهرهوری را تضمین کند. از مهمترین این نظامات، سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان جهت بررسی رفتارها و قابلیتهای آنان و رشد و شکوفایی آنان برای رسیدن به اهداف سازمان میباشد. در این مقاله با استفاده از روش ویکور فازی به ارزیابی عملکرد کارکنان آموزش و پرورش براساس استرس شغلی پرداخته شده است و سپس با استفاده از روشهای آماری مناسب به تحلیل نتایج به دست آمده پرداخته شده است. پس از تعیین شاخصها و اندازهگیری آنها نیاز به جمعبندی شاخصها برای دستیابی به میزان عملکرد هر واحد است. تعیین عملکرد هر کارمند در مقایسه با سایر کارمندان معنیدار و قابل بررسی و اظهارنظر است. در پایان نتیجهگیری میشود که بین عملکرد کارکنان و استرس شغلی ارتباط معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
رتبه بندي عوامل موثر بر استرس شغلي کارکنان آموزش و پرورش با استفاده از روش ويکور فازي (مطالعه موردي : آموزش و پرورش شهرستان لنگرود) مهران پورصفر سادات محله ١ ، رقيه نيک پيما چافي ٢ ، رقيه رهبري فتيده 3 ١ فارغالتحصيل کارشناسي ارشد مهندسي صنايع ، گرايش مديريت سيستم و بهره وري، دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين ٢ دانشجوي کارشناسي ارشد مهندسي صنايع ، گرايش مديريت مهندسي، دانشگاه صنعتي مالک اشتر (نويسنده مسئول ) ٣ فارغالتحصيل کارشناسي ارشد مديريت صنعتي، گرايش مالي، دانشگاه سمنگان آمل چکيده مديريت در سازمان براي نيل به اهداف خود به دنبال استقرار نظامات و سيستم هايي مي باشد تا فضاي مساعد براي افزايش بهره وري را تضمين کند.
در اين مقاله با استفاده از روش ويکور فازي به ارزيابي عملکرد کارکنان آموزش و پرورش براساس استرس شغلي پرداخته شده است و سپس با استفاده از روش هاي آماري مناسب به تحليل نتايج به دست آمده پرداخته شده است .
جدول نظرات خبرگان جدول ٢- ماتريس هاي مقايسه زوجي کارشناسي ايجاد نارضايتي شغلي ايجاد خطاي کاري ميزان خسارت راندمان کاري 6 6 3 5 شرايط محيطي 2 3 7 3 سختي کار 7 6 7 8 کمبود امکانات مناسب تصميم گيريهاي 6 7 6 8 حساس روابط پرسنل با 3 4 2 3 يکديگر روابط مديريت و 5 6 4 6 پرسنل 3 6 5 4 حساسيت بالاي نقش عدم رعايت انصاف در 6 7 4 7 حقوق تفاوت هاي فردي در 6 5 7 8 پرداخت بدون معيار مشخص S1=0.