Skip to main content
فهرست مقالات

از میان نامه ها: تشویش ناتمام

نویسنده:

(3 صفحه - از 62 تا 64)

کلید واژه های ماشینی : کلاس ، حسنک ، کشمش ، دانش‌آموزان ، معنی ، ادبیات ، بازار ، مویز ، منقی ، شروع

خلاصه ماشینی:

"گرچه همه نمی‌توانند در آن‌ موقع حاضرشوند اما چاره‌ای نیست و من می‌دانم که در میان انبوه‌ نفرین بچه‌ها و والدین آن‌ها-که چرا فرزندانمان را صبح زود به مدرسه‌ می‌کشانید-به کلاس وارد می‌شوم. می‌خواهم بی‌مقدمه،خود شروع کنم و غائله را خاتمه دهم اما این بی‌انصافی است؛دانش‌آموزان باید بدانند حسنکی را که‌ می‌خواهیم به دار بیاویزیم کیست؟چه کاره است؟جرمش چیست؟ لحظه‌ای کوتاه مکث می‌کنم. باید خود شروع کنم و اجازه ندهم احدی در این کار دخالت کند؛زمان را به اندازه‌ی کافی از دست داده‌ام. می‌گویم:«بر دار کردن حسنک»که ناگاه دست‌ها بالا می‌رود، صداها بلند می‌شود:«ما بخوانیم؟» به راستی آن‌ها باید بخوانند یا نه؟خواندن حق مسلم آن‌هاست. کلماتی را که به نظرم مشکل می‌رسد،بر تخته‌ می‌نویسم و با گچ‌های رنگی حرکت‌گذاری می‌کنم و بعد از تمام شدن‌ هر بند،مجددا این کار را تکرار می‌کنم؛این کار باعث می‌شود صورت درست کلمات در ذهن آن‌ها جایگزین شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.