چکیده:
سازمانها بهطور فزایندهای محدوده پیگیریهایشان را در اقتصادهای نوظهور گسترش میدهند. تقریبا 40 درصد شرکتهای مورد مطالعه ما عملیات تجاری را علاوه بر اقدامات تولیدیشان ایجاد کردهاند که علاوه بر بازارهای جهانی، بازارهای محلی را هم تامین کنند. خدمات پس از فروش، تهیه منابع و فروش و بازاریابی، از طرف تازهواردان در مرکزهایی با هزینه پایین، به شکل فزایندهای در حال گسترش هستند. در تحقیق حاضر به ابعاد بازار نوظهور بر فروش نام تجاری لوکس با نقش میانجی تلاش بازاریابی در شرکت پرشیا خودرو پرداخته شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی واز منظر روش، توصیفی-پیمایشی میباشد. تعداد نمونه، 132 نفر از کلیه کارکنان شرکت پرشیا خودرو در منطقه 1 شهر تهران که به صورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران انتخاب شد که با استفاده از آزمون کلومروف اسمیرینوف، تحلیل عاملی و معادلات ساختاری لیزرل به بررسی تاثیر بین فرضیهها پرداخته شد. نتایج تحقیقات نشان میدهد که با توجه به جدول ضرایب غیراستاندارد میتوان گفت که تمامی فرضیات در سطح 99% اطمینان مورد تایید قرار میگیرند. چرا که مقدار sig یا همان سطح معناداری در این فرضیهها از عدد 01/0 کوچکتر شده و همچنین اعداد مربوط به ستون t-value خارج از بازه (58/2 و 58/2-) بدست آمده است. با توجه به مقادیر سطح معنی داری و مقدار تی مربوط به فرضیههای رد شده، میتوان عنوان نمود که مقدار سطح معنی داری بدست آمده بزرگتر از 05/0 میباشد و تمامی فرضیهها به اثبات رسید.
Organizations are increasingly expanding their scope of pursuit in emerging economies. Almost 40% of the companies we studied have established commercial operations in addition to their manufacturing operations that serve local markets in addition to global markets. After-sales service, sourcing, and sales and marketing are increasingly being developed by new entrants in low-cost centers. In the current research, the dimensions of the emerging market on the sale of luxury brands with the mediating role of marketing efforts in Persia Khodro Company have been discussed. The current research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of method. The sample number is 132 people from all the employees of Persia Khodro Company in the 1st district of Tehran, who were selected by simple random method and based on Cochran's formula, and the impact between the hypotheses was investigated using the Klumrov Smirinov test, factor analysis, and Liesrel's structural equations. The research results show that according to the table of non-standard coefficients, it can be said that all hypotheses are confirmed at the 99% confidence level. Because the value of sig or the level of significance in these hypotheses is smaller than 0.01 and also the numbers related to the t-value column are outside the range (2.58 and -2.58). According to the values of the significance level and the t-value of the rejected hypotheses, it can be said that the value of the obtained significance level is greater than 0.05 and all the hypotheses were proved and suggestions were presented at the end.
خلاصه ماشینی:
در تحقيق حاضر به ابعاد بازار نوظهور بر فروش نام تجاري لوکس با نقش ميانجي تلاش بازاريابي در شرکت پرشيا خودرو پرداخته شده است .
لذا سوال اصلي تحقيق اين است که : ابعاد بازار نوظهور، چه تاثيري بر فروش نام تجاري لوکس با نقش ميانجي تلاش بازاريابي در شرکت پرشيا خودرو دارد؟ 1 -Sheth 2 -Penrose 3 -Ramesh امروزه ساخت برندهاي قوي، بخاطر مزيتهاي فوق العاده اي که ايجاد مي کند، الويت بازاريابي بسياري از سازمانها شده است .
به اين مفهوم که ارائه دهندگان کالا و خدمات در کنار توجه به کيفيت محصولي خدمت ارائه شده ، کليه فعاليت هايي را که منجر به نوعي ارزش افزوده براي مشتريمي شود، در نظر مي گيرند (دنيس ٣ وهمکاران ،٥٢:٢٠٠٩) برند هاي لوکس علاوه بر ايجاد مزاياي رفاهي تمام بدنبال زيبايي منحصربه فرد براي مشتريان ميباشد که تمامي اين ويژه گي ها با استفاده از تلاشهاي بازاريابي امکان پذير ميباشد که سبب ايجاد مزيت رقابتي نسبت به رقبا مي شود.
هدف از اين تحقيق به تاثير ابعاد بازار نوظهور بر فروش نام تجاري لوکس با نقش ميانجي تلاش بازاريابي در شرکت پرشيا خودرو پرداخته شد.
Saboo, (2020), Identifying the drivers of luxury brand sales in emerging markets: An exploratory study, Journal of Business Research 111 (2020) 25–40 Godey, B.
In the current research, the dimensions of the emerging market on the sale of luxury brands with the mediating role of marketing efforts in Persia Khodro Company have been discussed.