چکیده:
صنعت بیمه در بخش خدمات قرار دارد و بدون شک یکی از دستاوردهای خلاقانه جامعه بشری به منظور مقابله با رخدادها و حوادث ناگوار میباشد. بدین منظور ملاحظات محیطی و اجتماعی به عنوان یک محصول یا خدمت با ارزش در بسیاری از بازارها و مخصوصا خدماتی که با رفاه اجتماعی سر و کار داشتند، مورد توجه قرار گرفت و به عنوان منبع بالقوه ای برای مزیت رقابتی متمایزسازی در شرکت ها به شمار میرفت . این مطالعه با هدف بررسی تاثیر ظرفیت جذب بر ادغام متقابل عملکردی و عملکرد نوآوری با نقش تعدیلگر مشتری مداری در صنعت بیمه انجام شد. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است . جامعه آماری در این مطالعه ، مدیران و کارشناسان در صنعت بیمه میباشند که دارای حداقل ٥ سال سابقه کار هستند. نمونه گیری به روش غیراحتمالی و از نوع در دسترس انجام شد. بر این اساس ، تعداد
٨٩ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته در طیف لیکرت ٥ امتیازی است .
تجزیه و تحلیل داده ها توسط معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) و نرم افزار Smart PLS انجام گردید.
نتایج نشان داد که ظرفیت جذب بر ادغام متقابل عملکردی با نقش تعدیلگر مشتری مداری به میزان ٠/٤٥٩ تاثیر دارد.
همچنین ظرفیت جذب بر عملکرد نوآوری با نقش تعدیلگر مشتری مداری به میزان ٠/٤٤٧ تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسي تأثير ظرفيت جذب بر ادغام متقابل عملکردي و عملکرد نوآوري با نقش تعديلگر مشتري مداري در صنعت بيمه محمد آقاخاني ١*، مهدي الهام ٢ ١ کارشناسي ارشد، مديريت فناوري اطلاعات ، دانشگاه مهر البرز، تهران ، ايران ٢ کارشناسي ارشد، حقوق عمومي، دانشگاه آزاد اسلامي ورامين ، تهران ، ايران چکيده صنعت بيمه در بخش خدمات قرار دارد و بدون شک يکي از دستاوردهاي خلاقانه جامعه بشري به منظور مقابله با رخدادها و حوادث ناگوار ميباشد.
اکثر توليدکنندگان در بازارهاي کشور به شدت با کمبود استراتژيهاي نوآوري در برنامه هاي خود روبرو هستند به طوري که با ورود به کارگاه ها و 1 Durand 2 Jansen 3 Lumpkin & Dess 4 Prajogo 5 Zahra 6 Arora 7 Gallouj & Windrum 8 Weiblen & Chesbrough 176 کارخانه ها ديده ميشود که توليدات به همان نوع گذشته انجام ميشود و تغييري در نوع توليدات و مراحل ساخت آنها ديده نميشود.
با توجه به اهميت صنعت بيمه و توضيحات ارائه شده ، پژوهش حاضر با هدف بررسي تأثير ظرفيت جذب بر ادغام متقابل عملکردي و عملکرد نوآوري با نقش تعديلگر مشتري مداري در صنعت بيمه انجام شده است .
اين مطالعه با هدف بررسي تأثير ظرفيت جذب بر ادغام متقابل عملکردي و عملکرد نوآوري با نقش تعديلگر مشتري مداري در صنعت بيمه انجام شد.
اين مطالعه با هدف بررسي تأثير ظرفيت جذب بر ادغام متقابل عملکردي و عملکرد نوآوري با نقش تعديلگر مشتري مداري در صنعت بيمه انجام شد.