Skip to main content
فهرست مقالات

نقش گرافیک محیطی در مراکز آموزشی

نویسنده:

(4 صفحه - از 18 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : نقش گرافیک محیطی ، تصویر ، محیط ، هنر ، طراحی ، مراکز آموزشی ، طراحی گرافیکی مراکز آموزشی ، رنگ ، مخاطب ، انسان

خلاصه ماشینی:

"ارتباط تصویری ارتباط تصویری،مهم‌ترین و گویاترین زبان و وسیله‌ای است که به کمک‌ آن می‌توان،به حقیقت دنیای اطراف پی برد و ارتباط درونی و همه‌جانبه با محیط برقرار کرد. به این منظور آن‌چه نیاز داریم، سیستم‌هایی است که به خوبی طرح‌ریزی‌ شده باشند هم‌چنین تأثیرات عمیق‌ روان‌شناختی بر بیننده بگذارند و به‌طور نمادین،انسان و فضای پیرامون او را به هم‌ متصل سازند. تصویری که برمبنای اصول هنری پی‌ریزی‌ شده باشد،بیشترین،بهترین و مناسب‌ترین‌ تأثیر را دربر دارد و وسیله‌ای است برای‌ تحول،و خاطرات درونی را ضمن تعبیر مناسب،به شعور،فهم و حس عاطفی تبدیل‌ می‌کند. این نشاطانگیزی است که در افراد،رغبت و تمایل ایجاد می‌کند یکی‌ بدین طریق،آن‌چه ار که با زبان‌های دیگر به بیان نمی‌آید و یا قابل فهم نیست،بازگو و دوام بخشد و همواره قابل فهم نگه دارد. در ارائه پیام‌های تصویری،ابتدا باید دانست که فضا و محیط موردنظر چه‌ تصویری را می‌طلبد،لازم است از تصویرهایی استفاده کرد که در جهت‌ پیشرفت دانشجویان تأثیرگذار باشند. نکته‌ی قابل توجه و تأکید آن است که‌ اثر هنری هنگامی برای دانشجویان و مخاطبان تأثیرات سازنده و مطلوب خواهد داشت که ضمن هماهنگی با نیازهای‌ فرهنگی و اجتماعی و هدف‌های آموزشی، با ویژگی‌های درونی و روحی و عاطفی‌ دانشجویان و نیز با هنر روز مطابق باشد. مسئله‌ی دیگر طراحی محیط مراکز آموزشی،برانگیختن حس کنجکاوی‌ دانشجویان هنر در مسیری منطقی است تا به عنوان یک طرح برای محیط خود طرح و ایده بدهند. در ایجاد فضای آموزی،سن افراد استفاده‌کننده باید در نظر گرفته شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.