Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ریزی توریسم به هنگام برنامه ریزی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 38 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : توریسم ، توریست‌ها ، برنامه‌ریزی توریسم ، برنامه‌ریزی توریسم به‌هنگام برنامه‌ریزی ، برنامه‌ریزی ، جاذبه‌ها ، دیدارکنندگان ، طراحی ، توسعهء توریسم ، زیستگاه

خلاصه ماشینی:

"به این برنامه‌های تبلیغاتی هنوز هم اهمیت داده‌ می‌شود و حکومت‌ها باز هم بیش‌تر دلارهای اختصاص یافته به‌ توسعهء توریسم را خرج آن‌ها می‌کنند. » برای انجام این امر،برنمه‌ریزان به یک چارچوب مفهومی از توریسم نیاز دارند تا با استفاده از آن بتوانند،راهبردهای موفق‌ توریستی را طرح کنند؛یعین آن راهبردهایی که تقاضای توریست را با منابع طبیعی،فرهنگی و انسانی محل،سازگار سازد تا حرمت‌ زندگی شخصی ساکنان محلی حفظ شود. از آن‌جا که تجربهء توریسم از نظر زمانی برای‌ بیش‌تر مردم محدود است و برای آن‌ها در مکانی خارج از معمول‌ زندگی‌شان اتفاق می‌افتد،احساسات فوق العاده غیرمعمول آن‌ها، با مکان مقصد توأم می‌شود. اهمیت تجزیه و تحلیل وی از ساختار توریسم این است‌ که نتیجه می‌گیرد،توریسم موفق برنامه‌ریزی در هردو ناحیهء اقتصادی‌ (هم عرضه و هم تقاضا)را درنظر دارد و نه فقط یکی از آن‌ها را. نقطهء دیگر برنامه‌ریزی این است که توسعهء توریسم‌ باید به نحوی اتفاق بیفتد که برای ساکنان محلی نز به اندازهء دیدارکنندگان قابل دسترس باشد؛یعنی توسعه باید در توان مالی هر دو طرف باشد. نیمه درست-نیمه غلط و ملاحظات گان در سال 1994،یک سلسله از سوءتفاهم‌هایی را درمورد توسعهء توریسم ذکر می‌کند که برنامه‌ریزان باید در طراحی‌شان در نظر داتشه باشند: تبلیغ به معنای توسعه و برنامه‌ریزی توریسم است خیر چنین نیست!این سوءتفاهم را قبلا نیز چندبار توضیح‌ داده‌ام،ولی ارزش تکرار کردن دارد که تبلیغ فقط قسمتی از ساختار توریسم موفق است و فقط یکی از چهار جزء اصلی عرضهء توریسم‌ محسوب می‌شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.