خلاصه ماشینی:
"9-مخلوط زایلینها 71 هزار تن(واردات) *استراتژیهای بازاریابی(داخلی و خارجی)شرکت پتروشیمی بندر امام را مشخص نموده و میزان توجه به فعالیتهای بازاریابی(از قبیل تبلیغات،توزیع،قیمتگذاری و بازار هدف)را بیان فرمایید؟ شرکت ما یکی از شرکتهای فرعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و شرکتهای دیگری هم که محصولاتی نظیر فرآوردههای ما تولید میکنند را نیز شامل میشود،مانند پتروشیمی اراک،تبریز،اصفهان و...
از نظر رقبای خارجی نیز بهطورکلی رقیب اصلی ما در منطقه عربستان است و از نظر تولیدات در منطقه دوم هستیم و از نظر فروش مشکلی نداریم،به خصوص اینکه ارتباط خوبی هم با عربستان برقرار کردهایم و در این اندیشهایم که با همکاری یکدیگر بتوانیم در حوزۀ خلیج فارس چیزی شبیه آپک را در زمینه فرآوردههای پتروشیمی بوجود آوریم؛که اگر به این هدف برسیم بجای اینکه در منطقه باهم رقابت کنیم،از طریق هماهنگی و اعمال سیاستهای مشترک میتوانیم محصولات را به قیمت مناسب در بازار به فروش برسانیم.
در حال حاضر حدود 30 پروژه توسط دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی مختلف و افراد شرکت در حال انجام است و اگر بخش تحقیق و توسعه نبود به جرأت میتوان گفت برخی از این واحدهای قدیمی از چرخۀ تولید بدلیل تحریمهای اقتصادی و فرسودگی دستگاهها(که امکان خرید مجدد آنها وجود نداشت)خارج میشدند ولی در سایۀ تحقیق و توسعه،دستگاهها اصلاح شدند و تولید ادامه پیدا کرد و در آخر باید گفت که صنعت پتروشیمی بدون تحقیق و توسعه نمیتواند زنده بماند و پویایی داشته باشد."