چکیده:
علت اصلی تدوین بیمهنامه ولکار را باید در اواخر دهه ۹۰ میلادی جست و جو کرد؛ در این دوران، این احساس که بیمه در حال پرداخت هزینههای توسعه و تحمل ریسک فناوریهای پیشرفتة صنعت انرژی دریایی است باعث شد تا بیمهگران مختلفی که در این بازار فعال بودند مجاب شوند تا بیمهنامهای در این زمینه تهیه کنند. آنها از جمله معتقد بودند که دعاوی مربوط به طراحی معیوب یا ناقص و عیوب پنهان منجر به خساراتی میشود که باید خارج از شمول پوشش بیمه باشند. این فرایند منجر به این شد که سندیکای ولینگتن لویدز نسخه جامع بیمه ساخت دریایی را معرفی کند که عموماً به ولکار مشهور است. سؤال اصلی مقاله حاضر این است که بیمهنامه ولکار دارای چه ساختاری است و در تأسیسات نفت و گاز فراساحل چه آثاری داشته است؟ به طور خلاصه در پاسخ به این پرسش باید عنوان نمود که این بیمهنامه یکی از انواع بیمهنامههای تمام خطر است که توانسته تا حدود بسیار زیادی مورد استقبال فعالان این حوزه قرار گیرد و این حوزه را از سایر بیمه-نامههای پیشین که بعضاً با اقتضائات این صنعت بیگانه بودند، بینیاز نماید. پیش از فرم بیمهنامه ولکار، در حوزه سازههای فراساحلی بیمهنامههایی وجود داشتند؛ اما امروزه نزدیک به دو دهه است که بیمهنامه ولکار مورد استفاده قرار گرفته و پوشش بیمهای غالب در خصوص پروژههای ساخت دریایی است که در بازار بیمه یافت میشود، اگرچه ولکار مصون از انتقاد نمانده و معمولاً هنگام تنظیم اصلاح میشود.
The main reason for the development of Volcar insurance should be sought in the late 90s; During this period, the feeling that insurance was paying for the development costs and bearing the risk of advanced technologies in the marine energy industry led various insurers active in this market to seek insurance policies in this field. prepare. They argued, for example, that claims for defective or incomplete design and hidden defects lead to damages that should be excluded from insurance coverage. This process led the Wellington Lloyds Syndicate to introduce a comprehensive version of marine construction insurance, commonly known as the Volcar. The main question of the present article is what is the structure of Vulkar insurance policy and what effects has it had on offshore oil and gas facilities? In short, in answer to this question, it should be stated that this insurance policy is one of the types of all-risk insurance policies that has been able to be welcomed by activists in this field to a great extent, and this field is different from other insurance policies. The former, which were sometimes unfamiliar with the requirements of this industry, needless. ولBefore the Volcar insurance form, there were insurance policies in the field of offshore structures; But for almost two decades now, the Volcar insurance has been in use and is the predominant insurance coverage for offshore construction projects found in the insurance market, although the Volcar is not immune to criticism and is usually amended when adjusted. شد.
خلاصه ماشینی:
قسمت هاي اصلي بيمه نامه ولکار بيمه نامۀ ولکار از دو بخش تشکيل شده است ؛ بخش اول پوشش اوليه اي ٢ براي تمام خسارت مادي به اموال تحت پوشش را فراهم مي کند و بخش دوم ، پوشش بيمه اي ٣ مازاد است و مسئوليت هايي که ممکن است از پروژة ساخت ناشي شود را پوشش مي دهد.
معمولاً راهبر بيمه نامه اي براي خود و شرکايش ، همچنين پيمانکاران دخيل در پروژه تهيه مي کند و ولکار نيز بر همين فرض تدوين شده است ؛ با وجود اين ، بايد توجه کرد که اساساً اين موضوع که پيمانکار با راهبر بيمه اي را بخرد که در آن طرف ديگر «بيمه گذار اضافي » 2 قلمداد شود، به قرارداد بين طرفين بستگي دارد.
قائم مقامي همانند ماده ٣٠ قانون بيمه مصوب ١٣١٦ ايران ١ که مربوط به جانشيني بيمه گر در رجوع به ثالث است ، در بند ٢ قسمت قيود و شروط عمومي فرم ولکار نيز مساله قائم مقامي پيش بيني شده است ؛ با وجود اين ، بايد توجه داشت که يکي از ويژگي هاي مهم بيمه هاي تمام خطر داراي بيمه گذار اصلي اين است که مزاياي آن مي تواند به صورت کامل يا محدود و موقت به پيمانکار يا پيمانکاران جزء منتقل شود که معمولاً مسئول فعل يا ترک فعلي هستند که باعث ورود خسارت مي شود، اين امر هنگامي که خسارت رخ مي دهد و بيمه گران به دنبال اعمال 2 حق قائم مقامي هستند، مي تواند منجر به طرح سوالات جدي اي شود.