چکیده:
ﺑﺎ رﺷﺪ روز اﻓﺰون اﺳﺘﻔﺎده از وﺳﺎﯾﻞ ﺑﯽ ﺳﯿﻢ در ﺟﻬﺎن، ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت از ﻃﺮﯾﻖ ﭼﻨﯿﻦ رﺳﺎﻧﻪ اﯾﯽ ﺿﺮوری ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ. ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ از ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت در وﺳـﺎﯾﻠﯽ ﻫﻤﭽﻮن ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه و PDA ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه اﺳﺖ. اﯾﻦ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺳﺮﯾﻊ ﻓﺮﺻﺖ را ﺑﺮای ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﻧﻮآور ﺑﻪ وﺟﻮد آورده اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﯾﻦ اﺑﺰار ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻫﺪف ﺧﻮد ﻧﺎﺋﻞ ﮔﺮدﻧﺪ.
ﻫﺪف از اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺷـﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﺬﯾﺮش ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه در ﺑﺎزار B2Cدر اﯾﺮان-ﺗﻬﺮان اﺳﺖ. ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻫﺪف، ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎی زﯾﺮ ﻣﺠﻤﻮع ﺳﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﮐﻪ ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ ﭘﯿﺎﻣﮏ، ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺧﻮد را اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﻨﺪ ﻣﻮرد ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، اﻃﻼﻋﺎت از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺼـﺎﺣﺒﻪ ﺣﻀﻮری ﺟﻤﻊ آوری ﺷﺪه اﺳﺖ و روش ﺗﺤﻘﯿﻖ آن ﮐﻞ ﺷﻤﺎر ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺮم اﻓﺰارSpss ,Excel در ﻧﻈﺮ اﺳﺖ.
ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎی اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ، اﺛﺮ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ و ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻧﻈﯿﺮ اﺳـﺘﺮاﺗﮋی ﺑﺮﻧﺪ ﺗﺠﺎری، آﺳﺎن ﺳﺎزی وﭘﯿﺎده ﺳﺎزی، ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺤﻠﯽ، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺳـﺮوﯾﺲ، ﮐﻨﺘﺮل و ﻣﻘﺮرات، و ﻣﻮاﻧﻊ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ در ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه را ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ. ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ، در ﭘﺬﯾﺮش ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﻧﻘﺶ ﺑﺴـﯿﺎر اﺳـﺎﺳﯽ ﺑﺎزی ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﺮای ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ در ﭘﺬﯾﺮش ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﭘﯿﺎده ﺳﺎزی وآﺳﺎن ﺳﺎزی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه اﺳﺖ.
خلاصه ماشینی:
يافته هاي اين تحقيق ، اثر عوامل مديريتي و محيطي نظير استراتژي برند تجاري، آسان سازي وپياده سازي، خدمات محلي، هزينه سرويس ، کنترل و مقررات ، و موانع فرهنگي در تبليغات تلفن همراه را شناخته شد.
اين شش عامل در جواب به سوالات اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفته است عبارتند از: استراتژي برند تجاري آسان سازي وپياده سازي سرويس محلي هزينه سرويس مقررات وکنترل موانع فرهنگي به عنوان مهمترين عناصر تعيين کننده در تبليغات تلفن همراه وموثر در سال ٢٠٠٥ در صنعت تبليغات بي سيم شناخته شده است .
Internet research, 15 (2), Research paper معرفي چند سايت خارجي مرتبط با تبليغات تلفن همراه به محققان عزيز E – Marker (2005) “Mobile marketing and M – commerce Global spending And trends Retrieved March 29, 2006 From the World Wide web:http://www.
IMCB Guide and Classification Framework for Uk Mobile Operator Commercial Content Retrieved Feb 13, 2005 From the World Wide Web: http://www.
pdf Mobile Marketing Association (MMA, 2005) Retrieved July 31, 2007From the World Wide Web: http://www.
“The Mobile Phone is Open Business”Retrieved 2005From the World Wide Web: http://www.
“The future of wireless marketing” Carat Interactive tudy, November service Retrieved March29, 2006From the World Wide Web: http://www.
“Run high impact interactive SMS competitions quickly and easily with1rst WAPs one stop service Retrieved 2005From the World Wide Web: http://www.
"Mobile internet, the second internet age" Retrieved 2006From the World Wide Web:http://www.