چکیده:
هدف از این پژوهش "ارائه الگوی بازاریابی موبایل با رویکرد ارزش مورد انتظار مشتری در سفر مشتری" میباشد. در این راستا ضمن مروری بر مفاهیمی مانند بازاریابی موبایل و ارزش مورد انتظار مشتری، با استفاده از روش آمیخته (کیفی-کمی) و مدل سازی معادلات ساختاری به شناسایی مولفهها و شاخصهای مدل بازاریابی موبایل با رویکرد ارزش مورد انتظار مشتری درسفر مشتری و بررسی ارتباط بین مولفهها پرداختیم. جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل خبرگان و اساتید بازاریابی و در بخش کمی شامل مدیران و مدیران ارشد بازاریابی میباشد. حجم نمونه مورد مطالعه در بخش کیفی 10 خبره در حوزه بازاریابی و در بخش کمی به علت نامحدود بودن جامعه آماری با استفاده از جدول مورگان کرجسی، 384 نفر تعیین گردید. جهت جمعآوری دادهها در این پژوهش، از مصاحبه نیمه ساختار یافته در بخش کیفی و پرسشنامه در بخش کمی استفاده شده است که روایی آن به صورت روایی محتوا توسط خبرگان با کمک تکنیک دلفی و روایی سازه و ساختار توسط تحلیل عاملی تاییدی در نرمافزار SmartPLS و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تایید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از نرم افزار مکس کیودا و در بخش کمی از آزمونهای کلموگروف- اسمیرنوف، جهت تست نرمال و از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و مدلیابی معادلات ساختاری جهت تایید مولفهها و ارائه مدل در نرمافزار SmartPLS استفاده شد. نتایج نشان داد که بازی سازی و تبلیغات بر رفتار مصرفکننده، رسانه اجتماعی و ارزش مورد انتظار تاثیر دارد…
The purpose of this study is to "present a mobile marketing model with regard to the approach of customer expected value through customer journey." we identified the components and indices of the mobile marketing model. The study population in the qualitative part includes marketing experts and university professors and in the quantitative part includes marketing managers and senior managers. The sample size in the qualitative part of study was 10 of experts in the field of marketing management and in the quantitative section, due to the infinite statistical population, 384 marketing managers were selected according to Morgan table. a semi-structured interview in the qualitative section and a questionnaire in the quantitative section were used which its content validity confirmed by experts and Delphi method. Construct validity is confirmed through confirmatory factor analysis in SmartPLS software. In order to analyze the data in the qualitative part, MAXQDA software and in the quantitative part, Kolmogorov-Smirnov tests were used for normal testing and confirmatory factor analysis and structural equation modeling tests were used to confirm the components and model presentation in SmartPLS software. The results showed that Gamification and advertising have a significant effect on consumer behavior, social media and expected value. The results of the model also showed that the components of consumer behavior, social media and expected value due to the quality of customer journey from beginning to the end can affect the promotion and expansion of m
خلاصه ماشینی:
نتايج مدل همچنين نشان داد که مؤلفه هاي رفتار مصرف کننده ، رسانه اجتماعي و ارزش مورد انتظار به واسطه چگونگي کيفيت سفر مشتري از ابتدا تا انتها بر ارتقاء و گسترش بازاريابي موبايل تأثيرگذار است .
بنابراين با در نظر گرفتن مسائل مطرح شده بيش از پيش پاسخ دادن به اين پرسش اهميت پيدا مي کند: الگوي بازاريابي موبايل با رويکرد ارزش مورد انتظار مشتري در سفر مشتري چگونه است ؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق : تلفن همراه يک ابزار ارتباطي است که روز به روز گستردگي و قابليت هاي بيشتري مي يابد و بيشتر يک رسانه کابردي براي انجام فعاليت هاي پيشبردي بوده که توجه شرکت ها را جلب کرده است .
بر اساس مطالب ارائه شده اهداف پژوهش به شرح ذيل ميباشد: ١- شناسايي مؤلفه هاي (عوامل علي، زمينه اي و برونداد ها) الگوي بازاريابي موبايل با رويکرد ارزش مورد انتظار مشتري در سفر مشتري .
اين مؤلفه ها شامل ١-بازي سازي، ٢- تبليغات ، ٣- رفتار مصرف کننده ، ٤-رسانه اجتماعي، ٥- ارزش مورد انتظار و ٦-سفر مشتري و ٧-بازاريابي موبايل مي باشد.
نتايج مدل همچنان نشان ميدهد مولفه هاي رفتار مصرف کننده ، رسانه اجتماعي و ارزش مورد انتظار به واسطه چگونگي کيفيت سفر مشتري از ابتدا تا انتها بر ارتقاء و گسترش بازاريابي موبايل تأثيرگذار است .
نتايج همچنين نشان داد که مولفه هاي رفتار مصرف کننده ، رسانه اجتماعي و ارزش مورد انتظار به واسطه چگونگي کيفيت سفر مشتري از ابتدا تا انتها بر ارتقاء و گسترش بازاريابي موبايل تأثيرگذار ميباشند.
Marketing mix, customer value, and customer loyalty in social commerce: A stimulus-organism-response perspective.