چکیده:
هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی مدرسه کسب و کار دانش آموزی جهت توسعه کارآفرینی در مقطع متوسطه در استان خراسان رضوی بود. روش تحقیق کیفی و از نوع نظریه بنیاد (زمینه ای) بوده و تعداد ده نفر از متخصصین کسب و کار و کارآفرینی که به صورت نمونه گیری گلوله برقی انتخاب شده بود مورد بررسی قرار داده است. در وهله نخست ماحصل کدگزاریها تعداد 13 مقوله اصلی و 91 مقوله فرعی و 6 بعد شرایطی به دست آمد. مقوله اصلی و نهایی تحقیق با عنوان « کارآفرینی به مثابه توازن بین منابع نیروی انسانی و منابع اقتصادی طرح های مدارس کسب و کار» کشف گردید. از شرایط علی؛ کیفیت آموزشی در مدارس، تامین نیروی انسانی ماهر کارآفرین، تامین منابع مالی، سیاست های کلان نظام آموزش و پرورش در ایجاد و توسعه مدارس کسب و کار و از مقولات شرایط زمینهای آموزش می توان به نیروی انسانی ماهر و موانع موجود در راه اندازی مدارس کسب و کار کارآفرین اشاره کرد. در ادامه، توجه به نیازهای واقعی در آموزش به عنوان شرط مداخله گر به دست آمد و شرایط راهبردی با عناوین؛ تغییر ساختار اقتصادی و حقوقی دولت هاف سیاست تلفیقی آموزش دولتی و خصوصی، اشتغال کامل، الگوپذیری از برنامه های کسب و کار مدارس کشورهای توسعه یافته و الگوهای حمایتی و تشویق در مدارس کسب و کار» تعیین گردید. آنچه از شرایط پیامدی می توان نام برد، عوامل راه اندازی مهارت های خلاقانه در مدارس کسب و کار از نظر مشارکتکنندگان بود.
The purpose of this research; Discover the main phenomenon and the conditions and factors surrounding it. The research method is qualitative and of the foundation theory type and has examined ten business and entrepreneurial experts who were selected by electric bullet sampling. In the first place, the product of coding was 13 main categories, 91 sub-categories and 6 conditional dimensions. The main and final category of the research was discovered under the title "Entrepreneurship as a balance between human resources and economic resources of business school projects". From Ali's condition; Quality of education in schools, provision of skilled entrepreneurial manpower, financing, macro policies of the education system in the creation and development of business schools and from the categories of basic conditions of education can be acquired to skilled manpower and obstacles in setting up schools He mentioned entrepreneurial work. Then, attention to the real needs in education as an intervening condition was obtained and strategic conditions with the titles; "Changing the Economic and Legal Structure of the Huff Government The policy of integrating public and private education, full employment, modeling the business plans of schools in developed countries, and supporting models and encouragement in business schools" was determined. Outcome conditions that contributed to the development of creative skills in business schools from the participants' point of view.
خلاصه ماشینی:
در اين تحقيق «کيفيت آموزشي در مدارس ، تامين نيروي انساني ماهر کارآفرين ، تامين منابع مالي، سياست هاي کلان نظام آموزش و پرورش در ايجاد و توسعه مدارس کسب و کار» به عنوان شرايط علي پديده اکتشافي به دست آمده است .
آنچه ميتوان در مورد شکل گيري پديده ايجادشده بر اساس شرايط و عوامل تحقيق يادکرد ميتوان گفت ، مصاحبه شوندگان معتقد بودند که شرايط علي« کيفيت آموزشي در مدارس ، تامين نيروي انساني ماهر کارآفرين ، تامين منابع مالي، تامين نيروي انساني ماهر کارآفرين ، کيفيت آموزشي در مدارس ، سياست هاي کلان نظام آموزش و پرورش در ايجاد و توسعه مدارس کسب و کار» در راه اندازي مدارس کسب و کار دانش آموزي نقش مهمي ايفا مي نمايد.
مقوله محوري تحقيق (مقوله اصلي): « کارآفريني به مثابه توازن بين منابع نيروي انساني و منابع اقتصادي طرح هاي مدارس کسب و کار »؛ بوده است .
A comparison study on personality traits based on the attitudes of university students toward entrepreneurship, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 229, 133-140.
Julio Cesar Borges*, Tamiris Capellaro Ferreira, Marcelo Silveira Borges deOliveira, Nayele Macini, Adriana Cristina Ferreira Caldana(2017) Hidden curriculum in student organizations: Learning practice, socialization and responsible management in abusiness school The International Journal of Management Education xxx (2017) 1e9 www.
"Entrepreneurial personality in higher education ",Procedia - Social and Behavioral Sciences, 84: 1045 – 1049 Matute, J.