چکیده:
یکی از صنایعی که در سالهای اخیر، به دلیل تغییرات مستمر فضای رقابت را در صنعت تشدید کرده است، صنعت خودروسازی میباشد، از این رو، شرکتهای خودروسازی باید راههایی بیابند که بتوانند استراتژی متمایزی را نسبت به دیگر شرکتهای خودروسازی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان اتخاذ کنند. به نمونهای از این استراتژیهای متمایز، میتوان به تصمیمات سرمایهگذاری در حوزههای جذاب شرکتهای خودروسازی اشاره نمود. در همین راستا هدف این پژوهش، بررسی نقش سرمایه فکری، پروفایل ریسک، هزینههای مالی بر سرمایهگذاری در حوزههای جذاب صنعت خودرو در شرکت خودروسازی زامیاد میباشد. جامعه آماری این پژوهش، مدیران ارشد کلیه خطوط تولیدی و سازمانی، شرکت خودروسازی زامیاد (464 مدیر) است بودند، که از این تعداد 210 مدیر به عنوان نمونه انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند نتایج آزمون فرضیات این پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل، حاکی از این بود که سرمایه فکری، هزینههای مالی و پروفایل ریسک مدیر نقش معناداری بر سرمایهگذاری مدیران در حوزههای جذاب شرکتهای خودروسازی میباشند.
. One of the industries that has intensified the competitive environment in the industry in recent years due to continuous changes is the automotive industry, therefore, automotive companies must find ways to be able to differentiate their strategy from other automotive companies. Provide better customer service. An example of these distinctive strategies is investment decisions in attractive areas of automotive companies. In this regard, the purpose of this research is to design and explain the strategic investment model in attractive areas of the automotive industry in Zamyad Automotive Company. The statistical population of this study was the senior managers of all production and organizational lines of Zamyad Automotive Company (464 managers), of which 210 managers were selected and tested. It was suggested that the intellectual capital, financial costs and managerial risk profile play a significant role in the investment of managers in attractive areas of automotive companies.