چکیده:
بررسی بازنمایی یک امر در آثار هنرمند، راهی برای یافتن جهانزیسته و چشم انداز او به جهان است. براینی کمپبل در «پروژه پدر» به سراغ یکی از قشنگترین و هولناکترین پروژههای کاریاش رفته است. او میخواهد آخرین دیدارها با پدرش را ثبت کند و در عین حال، پایان پدر را به تصویر میکشد که میتواند دردناک باشد. این پژوهش میتواند گامی در راستای تبیین سبک زیباشناختی کمپبل باشد و «پروژه پدر» را از این منظر واکاوی کند. بر این اساس، هدف این پژوهش، تحلیل چگونگی بازنمایی پدر در مجموعه بالا است. پرسش اصلی در این پژوهش عبارت است از اینکه چگونه پدر در پروژه پدر کمپبل بازنمایی شده است؟ در این نوشتار، پس از بیان مبانی نظری و معرفی کمپبل، عکسهای «پروژه پدر» با تمرکز بر بازنمایی پدر و نقش عکاس به عنوان دختر او تحلیل میشود. این پژوهش به لحاظ ماهیت، کاربردی است. روش در این پژوهش، توصیفی و تحلیلی است. گردآوری اطلاعات با روش کتابخانهای و مشاهده تصاویر است. روش تحلیل در این پژوهش کیفی است. نمونهگیری در این پژوهش با روش گزینشی است. 10 عکس که در ارتباط مستقیم با موضوع نوشتار است، برای تحلیل انتخاب شده است. این پژوهش نشان میدهد که این پروژه هم میتواند جنبۀ شخصی داشته باشد و هم میتواند به لحاظ زیباشناختی مطرح باشد. کمپبل در این پروژه هم نقش دختر را ایفا میکند و هم به پدرش میپردازد. عکسها به دلیل اینکه در یک سیر روایی با یادداشتهایی همراه شده است، جذابیت و معنای متفاوتی یافته است. کمپبل تلاش میکند تا یکی از دردناکترین مراحل زندگیاش را به زیباترین شکل به نمایش بگذارد، اما در این راه تلاش میکند تا ما را با واقعیت روبهرو سازد و همراه کند. پروژه پدر در نمایش روزهای پایانی پدر به صورت صریح و گاهی استعاری موفق است. شاید یکی از جنبههای زیبا بودن این مجموعه، روبهرو ساختن مخاطب با واقعیت عریان و بدون پرده است.
The examination of the representation of a stake in the artist’s works is a way to find the world and its vision of the world. Briony Campbell went on one of the most beautiful and horrific work projects in “The Dad Project”. She wants to record the last encounters with her father and at the same time, represents the end of the father, who can be painful. This research may be a step in explaining Campbell’s aesthetic style and analyzing “The Dad Project” from this perspective. On this basis, the purpose of this research is to analyse how the father is depicted in the above collection. The major issue in this research is how the father is represented in Campbell’s dad project. In this article, after stating the theoretical foundations and introducing Campbell, the photos of “the Dad Project” are analyzed, focusing on the representation of the father and the role of the photographer as his daughter. This research has a practical nature. The method of this search is descriptive and analytic. Data collection by library method and image review. The analytical method used in this investigation is qualitative. Sampling this search is a selective method. 10 directly related photos about the article were selected for analysis. This research shows that this project can have both a personal and aesthetical aspect. In this project, Campbell acted as both a daughter and her father. Pictures have a different appeal and significance because they are accompanied by notes in a narrative process. Campbell tries to show one of the most painful stages of his life in the most beautiful way, but in this way, she tries to make us face the reality and accompany us. The Dad Project succeeds in showing the father’s last days explicitly and sometimes metaphorically. Maybe one of the beautiful aspects of this collection is to confront the public with bare reality without curtains.
خلاصه ماشینی:
پدر، برايني کمپبل ، بازنمايي ، عکاسي Analysis of How the Father Is Represented in Briony Campbell’s Works (Case Study: The Dad Project) Javad Amin Khandaqi / Assisant Professor, Department of Dramatic Literature, Fac ulty of Arts, Ferdous Insitute of Higher Education, Mashhad, Iran.
برايني کمپبل (Briony Campbell) عکاس اهل انگلستان در «پروژه پدر» (The Dad Project) (٢٠٠٩)، روزهاي پاياني زندگي با پدرش همراه با نوع واکنش خودش به عنوان دختر را به تصوير ميکشد.
پرسش اصلي در اين پژوهش عبارت است از اينکه چگونه پدر در پروژه پدر کمپبل بازنمايي شده است ؟ در اين نوشتار، پس از بيان مباني نظري و معرفي کمپبل ، عکس هاي «پروژه پدر» با تمرکز بر بازنمايي پدر و نقش عکاس به عنوان دختر او تحليل مي شود.
پرسش اصلي در اين پژوهش عبارت است از اينکه چگونه پدر در پروژه پدر کمپبل بازنمايي شده است ؟ در اين نوشتار، پس از بيان مباني نظري و معرفي کمپبل ، عکس هاي «پروژه پدر» با تمرکز بر بازنمايي پدر و نقش عکاس به عنوان دختر او تحليل مي شود.
اما سوال هاي برايني در ذيل عکس ، نشان مي دهد که اين (به تصویر صفحه رجوع شود) خود يک تلاطم نهفته است .
با آن که به لحاظ تاريخي اين عکس سال ها پيش از پروژه پدر عکاسي شده است ، اما به لحاظ وجودي شايد بهترين جا براي آن ، آخر مجموعه است .
برايني در اين عکس ، يک دختر است که حالا به عنوان پدر خودش را مي بيند.