Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو با کامرون (2)

مصاحبه شونده:

مترجم:

(5 صفحه - از 185 تا 189)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ، فیلمبرداری ، آهن ، بازیگری ، فیلم ترمیناتور ، دوربین ، فکر ، شخصیت ، سکانسهای اکشن ، جنگ

خلاصه ماشینی:

"بنابراین، اگر بتوانم اندیشهء مزبور را با کمی ظرافت در قالب فیلمی پرهیجان و پر اکشن حماسی، خوش‌آب‌ورنگ‌تر کنم و مردم را به درون‌ سینما بکشانم و آنان را به تفکر راجع به چیزی‌ وادار کنم که در غیر این صورت به ذهن خویش‌ راه نمی‌دهند،آنگاه،شاید گام مثبتی باشد بیش از آن‌که فقط درآمد مالی بیشتر برای همهء ما به ارمغان آورد. در زمینهء کار روی‌ این فیلم خیلی خوش اقبال بودم زیرا«گری‌ دیویس»واقعا کارگردانی عالی برای واحد دوم‌ بود و احساسی قوی داشت از این‌که چه چیزی‌ از لحاظ حرکت و جنبش موثر است. سکانس مزبور را از آن جهت در فیلم جا دادم که برای نخستین بار در فیلم است‌ که بیننده،احساسی به دست می‌آورد مبنی بر این‌که این همان ترمیناتور(نابودگر)ی است که‌ از فیلم اول به خاطر می‌آورد-زمانی که به شهر می‌آید،آتش با خود به همراه می‌آورد. به منظور این‌که عمل انفجار واقعی را انجام دهیم‌ محدودیت زمانی داشتیم-می‌بایست به اندازهء کافی دیروقت در شب انجام می‌شد که برای‌ مردمی که با اتومبیل‌های خود از کار بازمی‌گشتند و به خانه‌هایشان که نزدیک‌ بزرگراه قرار داشت می‌رفتند،ایجاد اختلال و دردسر نکنیم و آنان را به خیالات ناراحت کننده‌ نیندازیم،و باوجود این زیاد دیر وقت نباشد که‌ خواب مردم را بر هم بزنیم. از آن‌جا که همیشه جلوتر فکر می‌کنم-«به چه‌ چیزهایی فکر شده است؟چه چیزهایی هنوز تدارک نشده است؟چه مسایلی می‌تواند در مرحلهء بعدی چوب لای چرخ کار بیندازد؟»از این‌رو،بله،من در مورد افراد سخت‌گیر هستم زیرا می‌خواهم الهام‌بخش آنان باشم تا بهترین کارشان را انجام دهند و دربارهء همهء مراحل کار فکر کنند نه اینکه فقط لم بدهند و بپرسند خوب،چه موقع قرار است وقت ناهار باشد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.