Skip to main content
فهرست مقالات

فیلمخانه: سینمای انگلستان

نویسنده:

مترجم:

(8 صفحه - از 104 تا 111)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ، سینمای انگلستان ، کارگردانان ، انگلیسی ، لوزی ، سبک ، رایتس ، نمایش فیلمهایی از سینمای انگلستان ، فیلمهای انگلیسی ، داستان

خلاصه ماشینی:

"اما همهء آنچه را که می‌توانیم ببینیم،گرایش به‌ تحولی است که می‌خواهد این حقیقت را که سینمای انگلستان به‌ همان اندازهء قبل مرده است،پنهان کند. قانع‌کننده‌ترین فیلمی که در انگلستان در سال 7591 با بودجه‌ای اندک و تا اندازه‌ای با فیلمنامه‌ای بهتر از فیلمهای متوسط وحشت‌آور ساخته شده،متعلق به کارگردانی بی‌اعتبار اما با استعدادی شگرف است که علی‌رغم تأثیرات کاری خود،یکی از فوق‌العاده‌ترین فیلمهایی را ساخته که تا به حال دیده‌ایم. به‌ تعبیری دیگر،ژاک تورنور با فیلم«شب شیطان»مدرکی قاطع به ما ارائه می‌دهد که با وجود ناتوانی‌ای که ممکن است در سیستم‌ صنعتی انگلستان باشد،این خود به تنهایی،شرط کافی برای بدی‌ فیلمهای انگلیسی نیست. در این حالت،این که چرا او فیلم می‌سازد،پرسشی برای‌ کارگردان است تا از خود برای روشن شدن تجربه‌اش، خودشناسی و عقاید اخلاقی‌اش،سئوال کند. لوزی با کار کردن در انگلستان،با وجود مشکلاتی که دیگر کارگردانان انگلیسی چندان با آنها مواجه نیستند-لیست سیاه‌ هالیوود-سه فیلم آفریده است که قابل مقایسه با هر فیلمی از دیگر کشورهای دنیاست:«زمان بی‌ترحم»،«تبهکار»و«ملاقات‌ اتفاقی». هرچند که این‌ موضوع اهمیتی ندارد؛زیرا که اینجا پرسشی نسبت به فیلمی که‌ به طور بنیانی موفق است،وجود ندارد)؛صحنهء عشقی مختصر بین لوئیس و آن‌تاد که همه چیز با اداره کردن بازیگران به ما منتقل‌ می‌شود؛در یک نمای تراولینگ دوربین به همراه لوئیس از راهی‌ صخره‌ای پایین می‌آید تا به ماشین نجات یافته از خطر می‌رسد و حرکت دوربین در القای پریشانی شخصیت بسیار مفید واقع‌ می‌شود؛گفت‌وگوی طولانی استراسبرگ سر میز نهار دربارهء خودش که البته،هیچ کارگردانی قبل از این،چنین بازی درونی و ماهرانه‌ای از او نگرفته است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.