خلاصه ماشینی:
"الان،در سینمای ما تعریفی که از آن آقایان مسؤولان از تهیهکننده دارند این است که قدرت جذب سرمایه داشته باشد،بتواند سرمایههای کوچک و حتی سرمایههایی که به نوعی متعلق به افراد دستاندرکار یک پروژه است،اینها را بتواند جذب کند،جمع کند،و هدایت کند برای ساخت یک فیلم.
دیگر اینکه تهیهکننده باید از ضوابط و مقررات امروز سینمای ایران مطلع باشد،آشنا باشد،و از همان فیلمنامه تا پایان کار،در بخشهای مختلف،بتواند با تذکرات و با ارتباطی که با دستاندرکاران اصلی تولید-کارگردان یا مونتور یا بقیه-دارد، فیلم را درست و سالم از خطر رها کند و به دست بدهد.
حالا،این سؤال مطرح است که چقدر تهیهکننده باید مدیر کار باشد و چه مقدار تابع عوامل،از جمله کارگرادان یا ارشاد یا بانک یا دیگران؟ نور:به نظر من تهیهکننده را میشود با مهندس ناظر مقایسه کرد.
ما بههرحال برای خودمان،موقعیتمان روشن است،حرفهای و اصولی و بر اساس تعریف جامع که از این حرفه وجود دارد قرار بگیرند چه اتفاقی میافتد؟ هنر کار:یعنی معتقدید که الان قرار ندارند؟ شایسته:نه،نه قرار ندارند،ولی اینطور نیست که ما واقف نباشیم.
تهیهکنندگان فعلی سینمای ایران در این موقعیت ضعیف قرار گرفتهاند،درحالیکه اکثرا نیروهای متدین،مؤمن و وفادار به انقلاباند،نسبت به مسایل نظام حساس هستند،عملکرد و کارشان این را نشان میدهد،و بالاتر اینکه اصلا الان در این شرایط اقتصادی کشور میآیند در بخش فرهنگ و هنر سرمایهگذاری میکنند و الا تمام تهیهکنندهها این هوش و عقل را دارند که بدانند این پول را در جای دیگر میتوانند به کار اندازند."