خلاصه ماشینی:
"هنوز هیچ شورا یا کمیتهء تخصصیای،مرکب از روانشناسان و متخصصان علوم رفتاری و علوم ارتباطات،که بر رسانههای تصویری نظارت کنند و برنامهها و فیلمهای مناسب و نامناسب ردههای مختلف سنی را متمایز سازد وجود ندارد و از آن بدتر هنوز به کودکان و نوجوانان در انگارههای مسئولان تهیه و تولید و نظارت سینما و تلویزیون به عنوان کسانی که باید دائم آنها را زیر رگبار نصیحتها و پیامهای اخلاقی مستقیم گرفت،نگریسته میشود،چشمانداز آیندهء نزدیک با چنین وضعیتی،بسیار نگرانکننده مینماید،هنگامی که کانالهای تلویزیونی کودکان و کارتون به زبانهای مختلف(و شاید به زودی به فارسی)بیست و چهار ساعته برنامه پخش میکنند و دسترسی به آنها روزبهروز بدون استفاده از ابزار پیشرفته راحتتر میشود و درحالیکه هیچگونه سیاستی برای مقابله جز توسل به نیروی پلیس اندیشیده نشده است،باید نگران وضعیت فرهنگی-اجتماعی خود در دههء آینده باشیم و ببینیم که نسل آینده در این جنگ تمام عیار تکنولوژیک-فرهنگی چگونه میتواند پشتیبان تمدن و فرهنگ ما باشد؟ به نظر میرسد که اکنون همچون آلیس وارد سرزمین عجایب شدهایم.
P;Abnormal Psychology(1995) (11)-نگاه کنید به«تأثیرهای مثبت و منفی رسانههای تصویری بر ذهن کودکان و نوجوانان»:امید حبیبینیا،(اطلاعات 20097-12 دی 1372) (12)-حبیبینیا،أمید:الگوسازی تلویزیونی سیگار کشیدن و سنجش نگرش نوجوانان به سیگار،(منتشر نشده،آذر 1369) (13)-؟،هایده صابری:«نیمرخ روانی نوجوانان و فیلمهای مورد مشاهده»،(منتشر نشده،بهمن 1369) (14)-؟و همکاران:«آسیبشناسی پردازش اطلاعات رسانههای تصویری،سمینار اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان(دانشگاه علوم پزشکی زنجان،مهر 1370) (15)-«استرس و فیلم،پژوهشی درباره تأثیر استرسزای فیلم بر کودکان و بزرگسالان»،دومین سمپوزیوم سراسری استرس(دانشگاه علوم پزشکی ایران، بهمن 1371) (16)-؟،لادنپژوهی:«تلویزیون ماهوارهای و تغییر نگرشهای شناختی نوجوانان»(آبان 1373)چکیده گزارش این پژوهش،یا تغییراتی در دوران شماره 10،بهمن 1374 چاپ شده است."