Skip to main content
فهرست مقالات

فراخوان مارتین اسکورسیزی: حفظ و حمایت از حق مؤلف فیلمسازان

مترجم:

(6 صفحه - از 79 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، فیلم‌سازان، حق مؤلف فیلم‌سازان، حمایت از حق مؤلف، حق مؤلف فیلمسازان، سینما، فیلم مستند، فراخوان مارتین اسکورسیزی، رنگ، حقوق فیلم‌سازان و حفظ فیلم‌ها

خلاصه ماشینی:

"وقتی فیلم ساختن را شروع کردم،متوجه شکنندگی بی‌حد این میراث باور نکردنی شدم،فیلم‌ها روی نوار سلولوئید ساخته می‌شد و همه آنها تا سال 1949 قابل اشتعال‌ بودند. منظورم وضعیتی تکنیکی است که با استفاده از ایستمن کالر قدیمی به وجود می‌آمد،نه ایستمن کالر جدید،باید تصریح کنم که تا این زمان هیچ شرکتی‌ به اندازه شرکت ایستمن کداک-به‌ویژه‌ در مورد مواد چاپ فیلم-برای حفظ فیلم‌ها تلاش نکرده است. وقتی که‌ بعدا با مایکل پاول روی صداگذاری‌ مجدد فیلم‌هایش برای مجموعه‌ Criterion دیسک‌های لیزری‌ کمپانی Voyager کار کردید،آیا با وی راجع به حق مؤلف هنرمندان‌ فیلم‌ساز هم صحبت می‌کردید؟ اوه،این‌کار را همیشه انجام‌ می‌دادم،داستان‌های هافمن سرانجام‌ در حدود پنج سال قبل در انگلستان‌ مرمت شد و اکنون کامل است. بدون تردید فیلم‌های شما کاملا شخصی به نظر می‌رسند،فکر می‌کنید یک فیلم‌ساز تازه‌کار بتواند این‌طور شروع کند؟آیا ساختن فیلم‌های‌ شخصی مشکل‌تر می‌شود؟ بدون شک،این به دلیل‌ فیلم‌سازی صنفی است که در حال‌ حاضر وجود دارد. البته منظور این‌ نیست که فاقد استعداد هنری هستیم؛ تعداد زیادی فیلم‌های فوق العاده وجود دارد که توسط فیلم‌سازان ساخته‌ می‌شود،اما سبک شخصی دچار مشکل شده است. آیا استفاده‌ای که از جمعیت و بازسازی دوره‌های تاریخی می‌کنید ناشی از نگاهی است که طی ساختن‌ فیلم‌های مستند پیدا کردید؟ واقعا معتقدم فیلم مستند یکی از بهترین شکل‌های سینما است،زیرا واقعیت عینی را به چنگ می‌آورد، وقتی درباره تدوین قابل دستکاری‌ حرف می‌زنید،موضوع دیگری در سینمای مستند مطرح می‌شود،اما این‌ چیز دیگری است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.