خلاصه ماشینی:
"چه چیزی باعث شد که ادواردوسرا را برای فیلمبرداری فیلمتان انتخاب کنید؟حس میکردید که او میتواند به شما در به وجود آوردن شیوه متفاوت بصری برای«ناگسستنی»کمک کند؟ خب دلم میخواست نوعی نگاه اروپایی بر فیلم حکمفرما باشد،سعی کردم فیلمبرداری پیدا کنم که اشیا را تیره و تاریک بنمایاند،البته نه از آن نوع تیرگیهایی که در فیلمهای ارزان دیده میشود.
اگر آن لحظه شرایط دیگری داشت-مثلا اینکه کاراکتر موقعیت را درک نمیکرد و ناگهان میفهمید موضوع چه بوده-ما زاویه دیگری انتخاب میکردیم و از جلوی او شروع نمیکردیم بلکه این کار را تا زمانی که کاراکتر پی به موضوع نبرده بود به تعویق میانداختیم.
مثلا میگویند:«بسیار خب،حالا این حرکت را (تصویرتصویر) از فیلم آخر مارتین اسکورسیزی امتحان کنیم،خیلی جالب بود،ببینیم چه میشود!» مسلما من هم خیلی از حرکات دوربینم را از فیلمهایی که دیدهام گرفتهام،اما همیشه سعی کردهام آنها را مطابق با قصهء خودم تعدیل و تصحیح کنم.
اگر فیلمنامه ضعیف باشد یا به قول معروف مو لای درزش برود، خیلی سخت است که از آنان چنین چیزی بخواهی اما وقتی فیلمنامه محکم باشد و چفت و بست حسابی داشته باشد خودشان با کمال میل این کار را خواهند کرد.
این کار باعث میشود که بازیگر دروازه همهء استعدادهای خود را به روی تو باز کند و با تمام توان از حرکات چشم و سر و دستش برای انتقال مفهومی که در ذهن تو ست بهره بگیرد.
وقتی شروع به فیلمبرداری صحنهای میکنیم،دیدمان را براساس چیزی که نج ماه روی آن کار شده تطبیق میدهیم،با این حال به نظر من کنار آمدن با قضیه بسیار بهتر از دوباره فکر کردن دربارهء اصل قضیه است."