خلاصه ماشینی:
"ترجمه: مهدی فروتن (به تصویر صفحه مراجعه شود) >مانیفست وحشت نگرش هالیوود به ترورسیم در سایه جنگ سرد FEAR MANIFEST بین سالهای 1970 تا 1990 و در آخرین روزهای جنگ سرد،در جامعه امریکا و در میان مردم این کشور،وحشت عمومی از مقولهء کمونیسم به ترس از پدیدهء ترورسیم تغییر جهت یافت.
در دوره پس از جنگ سرد،جامعه امریکا دیگر تهدیدی به نام کمونیسم در پیش رو نداشت؛چرا که موضوع تروریسم به بحث روز تبدیل شده بود.
مثلا در صحنههای نهایی«بازیهای میهنپرستانه»هنگامی که فورد به ناچار در داخل و اطراف خانهاش با تروریستها مبارزه میکند،تصاویر بیانگر ایده نیاز ابتدایی امریکاییها به محافظت از خود است و پیام فیلم هم گوش به زنگ نگهداشتن مردم برای مقابله با بروس ویلیس در فیلم محاصره (به تصویر صفحه مراجعه شود) تلاش تروریستهایی است که میخواهند به آنها صدمه بزنند و درعینحال هم باید به عنوان پیامآوران صلح برای جامعه جهانی ایفای نقش کنند.
بر اساس دیدگاه شکلگرفته از منظر موفقیت خیرهکننده «جان سخت»،صنعت فیلمسازی هالیوود دست به کار تولید آثاری زد که خواست مخاطبان خود بود و دوباره بازار فیلمهای اکشن گرم و پررونق شد.
دیگر این امر مسلم شده بود که تروریسم فقط موضوعی برای وحشتآفرینی نبود، به تصویر کشیدن این وحشت،تجارتی پرسود تلقی میشد که در قالب یک فیلم اکشن در اختیار مردم قرار میگرفت.
این فیلمها و محصولات مشابه با بهرهبرداری از ترس آشکار و نهان مردم امریکا از تروریسم،چندین سال بر گیشه حکم راندند و دو ژانر پرطرفدار اکشن و تریلر را تحت سیطره خود درآوردند."