چکیده:
مقدمه : این پزوهش با عنوان «بررسی عوامل تاثیرگذار در حفظ و جذب مشتریان در شرکت های بیمه » به تبیین روش های موثر در حفظ و جذب مشتری می پردازد. پژوهشگر در آغاز به عوامل تاثیرگذار در حفظ و جذب مشتری را بطور عموم مشخص نموده و سپس عوامل تاثیرگذار در حفظ و جذب مشتریان در شرکت های بیمه را بطور خاص مورد تحلیل و بررسی قرار داده است .
هدف اصلی: بررسی و تحلیل عوامل تاثیرگذار در حفظ و جذب مشتریان در شرکت های بیمه بوده است .
سوال اصلی: عوامل تاثیرگذار در حفظ و جذب مشتریان در شرکت های بیمه کدام اند؟
روش تحقیق : تحلیلی – توصیفی و متکی بر منابع کتابخانه ای بوده است .
یافته ها: عامل قدرت چانه زنی عرضه کنندگان بیمه و عامل رقابت بین شرکت های موجود در صنعت از عوامل تاثیرگذار در حفظ و جذب مشتریان در شرکت های بیمه به شمار می روند.
خلاصه ماشینی:
از آنجا که منابع موجود در هر صنعتي از جمله صنعت نامبرده محدود مي باشد و هزينه هاي بازاريابي براي جذب مشتريان جديد، چندين برابر حفظ و نگهداري مشتريان فعلي مي باشد اهميت مدلي براي پيش بيني وفاداري مشتريان بيش از پيش مطرح مي گردد و شرکتهاي بيمه مي توانند با داشتن چنين مدلي برنامه استراتژي بازاريابي بهتري را داشته باشند (سلطاني ليف شاگرد و همکاران ، ٢٠٢٠) داشتن چنين برنام هاي منجر به افزايش قابل ملاحظه اي سود به وسيله تغييرات کوچک در امر مديريت روابط مشتريان مي شود (سايمس ، ٢٠١٦) در واقع يکي از جنبه هاي مهم توجه به مفهوم وفاداري مشتريان از اين جا ناشي مي شود که مراحل اوليه ارتباط با مشتري براي شرکت سود کمتري دار د؛ بنابراين ، رابطه بين شرکت و مشتريان جديد تنها در مراحل بعد از جذب آن ها سودآور است يعني جايي که هزينه ها کارآمد شده است و مشتريان وفادار به وجود آمده اند (ورما و شارما، ٢٠١٧) 15 اهداف تحقيق هدف اصلي: بررسي و تحليل عوامل تأثيرگذار در حفظ و جذب مشتريان در شرکت هاي بيمه اهداف فرعي: ١-تبيين و تحليل تأثير عامل قدرت چانه زني عرضه کنندگان بيمه در حفظ و جذب مشتري شرکت هاي بيمه ٢- تبيين و تحليل تأثير عامل رقابت بين شرکت هاي موجود در صنعت در حفظ و جذب مشتري شرکت هاي بيمه سوالات تحقيق سوال اصلي: عوامل تأثيرگذار در حفظ و جذب مشتريان در شرکت هاي بيمه کدام اند؟ سوالات فرعي: ١- عامل قدرت چانه زني عرضه کنندگان چه تأثيري در حفظ و جذب مشتري شرکت هاي بيمه دارد؟ ٢-عامل رقابت بين شرکت هاي موجود در صنعت چه تأثيري در حفظ و جذب مشتري شرکت هاي بيمه دارد؟ تعريف واژه هاو اصطلاحات : ١) مزيت رقابتي ١: مزيت رقابتي شامل مجموعه عوامل يا توانمندي هايي است که همواره شرکت را به نشان دادن عملکردي بهتر از رقبا قادر مي سازد.