چکیده:
اموزه مهمترین چالشهای تجاری و تکنولوژیک عبارتند از کسب مشتری،وفاداری مشتری و افزایش دادن سودآوری مشتری.در عصر اطلاعات و با بکاربردن ابزارهای مبتنی بر وب و علی الخصصو عاملهای هوشمند،سرویسدهی به مشتریان وارد عرصه جدیدی گشته است که بدین طریق میتوان کیفیت خدمات ارائه شده به مشتی(به عنوان یک سرمایه با ارزشی برای دستیابی به برتری استراتژیک)را ارتقا بخشید.در مقاله حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر جلب رضایت مشتری و انواع خدمات قابل ارائه به مشتریان میپردازیم و مدل جامع عوامل مؤثر بر جلب رضایت مشتری در اینترنت را مطرح میکنیم.در ادامه اثربخشی خرید مشتری را به کمک عاملهای هوشمند توجیه میکنیم و نهایتا به جمعبندی نقش اینگونه عاملها در قالب مدل مفهومی و بیان نتیجهگیری میپردازیم.
خلاصه ماشینی:
"در عصر اطلاعات و با بکاربردن ابزارهای مبتنی بر وب و علی الخصصو عاملهای هوشمند،سرویسدهی به مشتریان وارد عرصه جدیدی گشته است که بدین طریق میتوان کیفیت خدمات ارائه شده به مشتی(به عنوان یک سرمایه با ارزشی برای دستیابی به برتری استراتژیک)را ارتقا بخشید.
4. عاملهای هوشمند:عوامل هوشمند و عوامل نرم افزاری زیر مجموعه آنها،برنامههای کامپیوتری هستند که به کاربران در انجام کارهای تکراری کمک میکنند،جستجو و بازیابی اطلاعات را انجام میدهند،در انجام تصمیمگیری به مشتریان کمک میکنند[3]و برای انجام مذاکره در زمینههای مختلف شامل مدیریتارتباط با مشتری،مدیریت زنجیره تأمین7 و قیمتگذاری کالاها بکار میروند.
جلب رضایت مشتریان به کمک ابزارهای مبتنی بر تجارت الکترونیکی تکنولوژیهای متفاوتی که امروزه پدیدار گشتهاند،توانایی بالقوهای در کم کردن هزینه خدماتدهی بهمشتری و بهبود سازگاری خدمات ارائه شده دارند.
فروشندگان با اطلاعایت که از وب سایتهای ویژه مشتریان بدست میآورند میتوانند در ارائه خدمات خود به مشتریان تسهیلاتی ایجاد کنند و فروش خود را ارتقا دهند امروزه شرکتها با بکار بردن اطلاعات مشتری و انطباق اطلاعات با ارزش درباره عملکرد محصول با رفتار مشتری در افزایش محصولات بازار مؤثر هستند.
اثربخشی خرید مشتری به کمک عوامل هوشمند به محض اینکه تعداد مشتریان،محصولات،فروشندگان افزایش مییابد،ایجاد انطباق بین مشتریان و کالاها و در نظر گرفتن همه اطلاعات مربوط به آنها کاری غیر اقتصادی یا حتی یغر ممکن است راهحل عملی استفاده از اطلاعات سربار،بکار بردن عوامل نرمافزاری و عاملهای هوشمند است.
[3] (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 2:نقش عاملهای هوشمند در قالب مدل مفهومینتیجهگیری سازمانهایی که درصدد رشد فعالیتهای خود میباشند،هدف رضایت مشتریان در بازارهای مورد نظر را دنبال میکنند."