خلاصه ماشینی:
"جمع دو عدد LR فازی m و N به صورت زیر است:[7] M-(m,a,B)^LR N-(n,s,Y)^LR *M?N-(m+n,a+s,B+Y)^LR در این صورت برای هدف i ام با توجه به نظرهای فرد خبره k ام مجموع نسبی هر سطر پرسشنامه به صورت زیر خواهد بود که خود یک عدد فازی است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) n تعداد اهداف و m تعداد خبرگان یا کارشناسان در گروه دلفی است.
برای او لویتبندی اهداف نیز از رابطه(به تصویر صفحه مراجعه شود)(براهی هدف i ام) استفاده شده است که m تعداد کارشناسان است و نتیجهها به صورت زیر است: (2/3،1/6،21/3)- P^1 (2،1/7،31/9)- P^2 (1/7،2/7،7/5)- P^3 (2/6،2/8،8/8)- P^4 (3/5،2/52،7)- P^5 (2/2،2/52،9/7)- P^6 (2/7،2/4،8/1)- P^7 (2،3،8)- P^8 (2/9،2/3،9/8)- P^9 (2/9،2/3،8/7)- P^10 (2/1،2/7،7/2)- P^11 (2/5،3/4،7/6)- P^12 بر اساس هدف O^2 با برتری در مقدار میانه و با درجه اطمینان خوبی دارای رتبه اول است.
منظور از طراحی و پاسخگویی پرسشنامه با تعیین میزان تأثیر و اهمیت این اهداف میانی در سازمان است که پس از جمعبندی و استخراج نظرهای کارشناسان گروه دلفی در این مورد ضریب و وزن هر هدف برای اجرای روش استفاده میشود.
نمونه این محاسبات بگونه زیر است: (I) ماتریس حاصل از جدول پرسشنامه شماره1- p (II) هدف استراتژیک i ام سازمان- O^i (III) عنصر تلاقی سطر i ام در پرسشنامه شماره 1 و به عبارت دیگر اهمیت نسبی هدف i بر هدف j در سازمان- P^ij (IV) تعداد اهداف استراتژیک برای مقایسه- n (V) تعداد اعضای گروه دلفی- m (VI) مجموع نسبی هر سطر پرسشنامه مربوط به عضو k ام گروه دلفی(به تصویر صفحه مراجعه شود) (VII) مجموع کل اهمیتهای نسبی پرسشنامه عضو k (VIII) (i-1,2,..."