Skip to main content
فهرست مقالات

نگاه جوان: گفتگو با آرش حنایی (به بهانه نمایش آثار در گالری راه ابریشم)

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 10 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : عکاسی، آدم، مجموعه، فکر، اجتماعی، تصاویر، مجموعه‌ی عروسک‌ها، کار، اسم، ایران

خلاصه ماشینی:

"شاید تحت تاثیر همین شرایط بود که من‌ به خودم اعلام کردم اصلا مهم نیست که دیگران راجع بع کار تو چی فکر می‌کنند ولی عکاسی برای من‌ فقط یک ابزار است. که با آن‌ها کار می‌کردی چیست؟آیا خودخواسته بود یا این که تاثیر گرفته بودی، و یا نه اصلا دلت نمی‌خواست این اتفاق بیفتد؟ اتفاقا خیلی مسئله مهم و جالبی است،چرا که این چیزی بود که من تا قبل از مجموعه عروسک‌ها با آن‌ درگیر بودم یعنی این که در ایران ما شرایط وحشتناکی داریم چرا که مثل جاهای دیگر کسی سراغ دانشجو نمی‌آید و سرمایه‌گذاری برمی‌گردی عقب و می‌بینی اشتباه کردی. اصلا نمی‌توانم کار نپخته،کاری که بیشتر بازی است تا یک‌ کار جدی را بپذیرم من فکر می‌کنم یکی از دلایل عمده‌اش این باشد،این خیلی عجیب است که اگثر بخواهم از هم‌دوره‌های خودم اسم ببرم اولین کسی که به ذهنم می‌رسد حامد محمدطاهری کارگردان‌ تئاتر است نه یک عکاس یا محمود بخشی که یک مجسمه‌ساز است ولی به جرات می‌گویم اصولا در ایران‌ کمتر آدم جدی پیدا می‌کنیم. البته در ابتدا بسیار متفاوت بود و من داشتم با دنیای فانتزی عروسک‌ها کار می‌کردم و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم این مجموعه به جایی‌ برسد که حالا به خود بگویم دیگر از کاری که می‌کنم مطمئن‌ هستم یعنی وقتی به من گفتند سیندی شرمن هم عروسک‌ها را سوزانده،خنده‌ام گرفت با این که تو تحت تاثیر اکسپرسیونیست‌های آلمانی هستی،الان دیگر با افتخار می‌گویم بله."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.