Skip to main content
فهرست مقالات

طرح تجدید نظر در محتوای برنامه علوم تجربی دوره راهنمایی (گروه درسی علوم تجربی)

(3 صفحه - از 56 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : کتابهای علوم تجربی دورهء راهنمایی ، علوم تجربی ، گروه درسی علوم تجربی ، برنامه علوم تجربی دوره راهنمایی ، محتوای برنامه علوم تجربی دوره ، برنامهء علوم تجربی دورهء راهنمایی ، علوم تجربی دورهء راهنمایی گروه ، دورهء راهنمایی گروه درسی علوم ، تألیف کتب علوم دورهء راهنمایی ، کتب علوم دورهء راهنمایی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) L3 نتایج این بررسیها به صورت خلاصه در زیر آمده است: 1)قدمت کتابها:کتب علوم دورهء راهنمایی‌ ترجمه و اقتباسی است از یک سری کتابهای‌ علوم تجربی که در دههء 1960 در آمریکا از بهترین سری کتب در نوع خود بودند. 2)به هم خوردگی بافت کتابها:همان‌طور که اشاره شد،طی دو سه دههء قبل کتابهای علوم‌ دورهء راهنمایی بر اساس نظارت و پیشنهادات‌ معلمن و دبیران و نیز کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتابهای درسی دستخوش‌ تغییرات زیادی شده است. (به تصویر صفحه مراجعه شود) L1 3)عدم وجود ترتیب منطقی بین مفاهیم‌ کتابها:چون در تألیف کتب علوم دورهء راهنمایی به اهداف آموزش علوم توجه کافی‌ نشده است،مفاهیم ارائه شده در این کتابها از پیوستگی و ترتیب منطقی لازم برخوردار نیستند. نحوهء بیان مفاهیم،ارائهء آزمایشات ساده و هدفدار جهت آموزش تجربی مفاهیم،چاپ‌ تصاویر گویا و مفید و نیز آماده‌سازی کتاب از لحاظ ظاهری از مواردی است که در تدوین‌ کتب فعلی به آنها کمتر توجه شده است."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.