Skip to main content
فهرست مقالات

معلم حرفه و فن بودن: من زنگ حرفه و فن را دوست دارم

نویسنده:

(2 صفحه - از 60 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : معلم حرفه و فن بودن ، حرفه و فن ، زنگ حرفه و فن ، نوجوانان ، دانش‌آموزان ، کار ، علمی ، شغلی ، کار عملی در دورهء نوجوانی ، عمل و به‌کارگیری فنون کار

خلاصه ماشینی:

"ایجاد این‌ تفکر در دانش‌آموز ممکن نیست،مگر آنکه‌ معلم حرفه و فن خود با تمام وجود به این امر یقین داشته باشد و عملا در رفتار آموزشی این‌ باور را بنمایاند. وقتی با دانش‌آموزان او صحبت می‌کنیم،همه از زنگ کارگاه بیزارند و وقتی سال تحصیلی تمام می‌شود و آنها بالاخره‌ نمره‌ای از کار عملی دریافت می‌کنند،با حالت‌ کسی که از مصیبتی رها شده باشند،می‌گویند: «بالاخره از دست این حرفه و فن راحت‌ شدم. ساعات کار عملی در کلاس یا کارگاه با ترغیب دانش‌آموزان نسبت به کار و جلب‌ علاقه آنان برای انجام کار و تشویق‌شان برای‌ پیگیری و ردیابی فنونی که به آنها عملا آموزش‌ داده می‌شود،از طریق تهیهء گزارش شغلی و تحقیق دربارهء کارهای مختلف جامعه که در اطرافشان می‌بینند،هم هدف از آموزش کار عملی را تحقق می‌بخشد و هم موجب می‌شود که اغلب دانش‌آموزان صمیمانه بگویند:«من‌ زنگ حرفه و فن را دوست دارم."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.