Skip to main content
فهرست مقالات

تکنیک های نقاشی در دوره ابتدائی

نویسنده:

(4 صفحه - از 38 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : کودک ، نقاشی ، معلم ، هنر ، قدرت خلاقیت کودک ، رشد قدرت خلاقیت کودک ، معلم خلاق ، محدودیت ، دانش‌آموز ، معلم هنر

خلاصه ماشینی:

"در برنامه‌هایی که در کلاس اجرا می‌کنید،تا چه اندازه به‌ دانش‌آموزان مجال فکر کردن و دخالت می‌دهید؟آیا آنان کاری‌ مکانیکی را طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده انجام می‌دهند یا خلاق و پویا و با فکرهای جدید خود در برنامه شرکت می‌جویند؟ برنامه‌هایی که ارائه می‌دهید،باید به‌گونه‌ای باشد که راه را بر شرکت کودک در پدیدآوردن اثری هنری نبندد. برنامه‌هایی که کودک برای آنها انرژی فکری صرف نمی‌کند، و فعالیت فکری ندارد،در پرورش قدرت خلاقیت او هیچ تأثیر و نقشی ندارد و حتی گاه بر او اثر منفی می‌گذارند. برنامه‌هایی که همیشه خط و ربط خاص و مشخصی را برای‌ کودک تعیین می‌کنند و فعالیت او به عملی فیزیکی منحصر می‌شود (مانند رنگ زدن یک تصویر که قبلا معلم یا شخص دیگری آن را طراحی کرده است). (به تصویر صفحه مراجعه شود) در مجموع،می‌توان چنین نتیجه گرفت که یکی از شرایط اصلی برنامه‌های ارائه شده باید این باشد که کودک در برنامه‌ دخالت فکری و فیزیکی داشته باشد و بتواند با آن فعالانه و به‌طور خلاق برخورد کند. این کار نیز باعث می‌شود که‌ کودک دقایقی فکر کند و به عملی خلاق دست بزند. این کار حتی اگر غیر معقول به نظر آید چندان مهم‌ نیست؛زیرا سبب ایجاد جرئت و شکستن سدها و کنار زدن‌ محدودیتهای باز دارنده می‌شود و ترس را از بین می‌برد. چنین تمرینهای باعث می‌شود کودک با جرئت و راحتی‌ کار کند و بدون ترس به کارهای جدیدی دست بزند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.