Skip to main content
فهرست مقالات

نامه شماره 21: مهارت در شنیدن

نویسنده:

(2 صفحه - از 46 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : کودک، مهارت در شنیدن، ریتم، داستان، مهارتهای خوب شنیدن، درک، شناسایی، کودک صداهای گوناگون، بازیهای ریتم دار، درک شفاهی

خلاصه ماشینی:

"در این کار می‌توانید به برخی از کلماتی که گمان می‌کنید درک‌ آن برای کودک آسانتر است اشاره کنید و همزمان با صدای بلند آن‌ را برای کودک بخوانید. به‌عنوان مثال می‌توانید از او بپرسید: «اولین کاری که امروز انجام دادی چه بود؟» یا«بعد چه کرد؟» یا«قبل از نهار چه کسی آمد؟» و یا«پیش از خوردن عصرانه با چه کسی صحبت می‌کردی؟» 3-هنگامی که از فرزند خود در خواستی می‌کنید یا به او دستوریی می‌دهید تعداد دستورات و راهنمایی‌هایی را که باید به‌ ذهن بسپارد و در هنگام لزوم به یاد بیاورد و پاسخ بگوید یا به‌ درستی عمل کند به یاد داشته باشد. شعرها و سرودهایی را که در مهدکودک یا کودکستان یا برنامه‌های کودک رادیو و تلویزیون شنیده است برایش بخوانید و برخی از کلمات هموزن و قافیهء آن را حذف کنید و از فرزند خود بخواهید به محض آن‌که شما سکوت می‌کنید شعر را تکمیل کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.