Skip to main content
فهرست مقالات

شناخت اصول تعلیم و تربیت (صلاحیتهای حرفه معلمی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 12 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : تعلیم و تربیت ، شناخت اصول تعلیم و تربیت ، معلم ، نوجوان ، رشد ، کودک ، معلمی شناخت اصول تعلیم ، فراگیرنده ، احتیاجات اساسی دانش‌آموزان و تعلیم ، انسان

خلاصه ماشینی:

"دانشمندان این علوم با مطالعه در مورد فرآیند رشد انسان به ویژگیها و قوانینی دست یافته‌اند که با توجه به آنها می‌توان اصولی را به شرح ذیل برای تعلیم و تربیت معین کرد: 1-تدریجی بودن تعلیم و تربیت یکی از ویژگیهای رشد انسان،تدریجی‌ بودن آن است هیچ فردی نمی‌تواند در مدت کوتاهی،دوران کودکی را سپری‌ کند،به نوجوانی قدم بگذارد و به‌طور جهشی به مرحله بعدی برسد. ممکن‌ است بعضی از والدین و معلمان،در اثر آگاه‌ نبودن از اصول تعلیم و تربیت تصور کنند که اگر هرچه زودتر آداب اجتماعی را به‌ کودک بیاموزند،او را بهتر تربیت می‌کنند؛ درحالی‌که هر مقطع سنی باید با ویژگیها و نیازهای آن مقطع طی شود. اما اگر معلم از این ویژگی و احتیاج روانی مطلع‌ نباشد چه اتفاق می‌افتد؟وقتی که‌ دانش‌آموزی با علاقهء فراوان حاصل فکر و تلاش خود را به معلم ارائه می‌دهد،اگر پاسخ مناسبی دریافت کند،برای‌ فعالیتهای بعدی انگیزه پیدا می‌کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.