Skip to main content
فهرست مقالات

چهارخونه، چهارخونه است!

ناقد:

(13 صفحه - از 85 تا 97)

کلید واژه های ماشینی : طنز، داستان، سریال، زنان، خنده، شخصیت، چارخونه، مخاطب، پرداخت مجموعهء طنز چارخونه، مجموعه

خلاصه ماشینی:

"41البته این مسئله هرگاه‌ رعایت می‌گردید،ضعف نورپردازی و وجود سایه‌های تلطیف نشده یا منابع نوری کم، دست‌آویزی بود که حتی اگر بوم صدابرداری پیدا نبود،سایهء آن به راحتی دیده شود!!51 گذشته از مباحث تکنیکی،از جمله نکات قابل بررسی مجموعه،سبک و نوع طنزی است که‌ قالب مجموعه بوده است؛زیرا خود طنز نیز زیرمجموعه‌های گوناگونی دارد که بسته به اینکه از چه زاویه‌ای به طرح مسائل بپردازد،دسته‌بندی می‌شود. البته به اقتضای کارهای شبانه،نمی‌توان و نباید توقع داستان‌ها و پرداخت‌های قوی و فاخر را داشت؛زیرا بازهء زمانی کار تولید و پخش،بسیار کوتاه است و این‌گونه ضعف‌های فیلم‌نامه‌نویسی‌ و تکرار موضوع،ناخواسته دامن‌گیر این کارها می‌شود؛ولی گروه موفق و کارآزمودهء نویسندگان و توانایی‌های خود سروش صحت در این ژانر،این پرسش را پدید می‌آورد که چرا تنها برخی‌ موضوعات مطرح می‌شوند و روی آنها کار قوی صورت می‌گیرد و برخی دیگر دست‌مایهء موقعیت‌های طنز می‌شوند و منطق،مقدمه و مؤخرهء داستان نادیده گرفته می‌شوند!؟چرا که‌ غلوهای زیادی و بی‌علت و برخوردها و عکس العمل‌های غیر منطقی و باورناپذیر یا عدم طی مسیر داستانی لازم و رسیدن به پایان خوش صرف و گاه بلاهت زیاد در روند داستانی،به دلیل ایجاد موقعیت کمیک،توفیق‌های نسبی مجموعه و محترم بودن وقت و شخصیت بیننده را زیر سؤال‌ می‌برد. در زمینهء موضوعات اجتماعی که به نظر می‌سد توفیق مجموعه در آنها بیشتر است،قسمت‌ لیگ برتر را می‌توان نام برد که مورد توجه مخاطب قرار گرفت و همین نشان می‌دهد احاطهء نویسندگان مجموعه بر موضوعات،تا چه اندازه می‌تواند در قوت کار مؤثر باشد32؛درحالی‌که‌ داستان گروه موسیقی و بحث‌های فرهنگی دربارهء آن،هرچند چندین بار مطرح می‌شود؛اما هر بار،به صورت ناقص و پراکنده،کار رها می‌گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.