Skip to main content
فهرست مقالات

سکولاریسم، مطالعات رسانه ای و دین

نویسنده:

(6 صفحه - از 7 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : رسانه‌ای ، سکولاریسم ، روش‌های تحلیل محتوای کیفی ، مطالعات رسانه‌ای و دین ، بحث روش‌های تحلیل محتوای کیفی ، مبانی ، تلفیقی ، مبانی فلسفی ، نگاه ، کتاب روش‌های تحلیل رسانه‌ها

خلاصه ماشینی:

"به عبارت دیگر،باتوجه به مبانی تفکر اسلامی، این مباحث چگونه و به چه اندازه باید تغییر و تحول یابند و آیا همهء مسائل دچار تغییر می‌شوند یا خیر؟ *از آن‌جا که مطالعات رسانه‌ای در حوزهء یک دانش می‌گنجند و داعیة دانش بودن دارند،در نسبت‌سنجی با معارف اسلامی،چگونه باید با آن‌ها مواجه شد؟ به‌طور مسلم،نفی مطلق گزینه‌ای مردود است که خردمندان آن را برنمی‌گزینند. در این صورت تغییر و تحول‌ها متناسب‌ با مبانی صحیح،صورت پذیرفته و برای نمونه،در بحث روش‌های تحلیل محتوای کیفی،از غریزهء جنسی فرویدی و جبر ایدئولوژیک و زیربنا بودن اقتصاد در روش‌های روان‌کاوانه و نشانه‌شناسی ساختارگرا و مارکسیستی،جدا شده است. این نگاه ناظر به نظرات و مباحث موجود در میان صاحب‌نظران‌ رسانه‌ای است؛ولی نسبت آن‌ها را با معارف دینی مغفول نمی‌گذارد؛خواه نظرات گوناگون و متضادی دربارهء یک مبحث وجود داشته باشد یا نظریه و روش غالب و مسلط باشد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.