Skip to main content
فهرست مقالات

انگیزش، تئوریها و راهبردها (4)

نویسنده:

(5 صفحه - از 6 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ، علایق ، معلم ، فرآیند ، کلاس ، اهداف ، مهارت‌ها ، فرآیند یادگیری ، مهارت‌های یادگیری از الگوها استفاده ، بررسی علایق دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"شما هستید که دانش‌ آموزان خود را،چه به‌طور فردی و چه گروهی، می‌شناسید و میزان هدف‌های یاد گرفته شدهء کلی‌ را بنا به سطح کلاس درس یا محتوای حوزه‌ تشخیص می‌دهید و می‌توانید آنها را با اهداف و علایق دانش‌آموزان خود مرتبط سازید. هنگامی که جو دوستانه‌ای ایجاد شد و بچه‌ها هرکدام احساس خوبی داشتند، خانم رضایی اظهار کرد که دوست دارد چیزهای‌ بیشتری دربارهء هر دانش‌آموز بداند تا مطمئن‌ شود که این سال تحصیلی برای همهء آنها جالب و سرگرم‌کننده است. چگونه دانش‌آموزان را در انتخاب هدف یاری کنیم موقعی که هم شما و هم دانش‌آموزانتان نظر روشن‌تری نسبت به علایق و اهداف آنان یافتید، زمان مناسبی برای بحث پیرامون نحوهء دستیابی‌ به آن اهداف فرا می‌رسد. دادن فرصت‌هایی به‌ دانش‌آموزان برای انتخاب هدف،طرح فعالیت، رویدادها و یا سایر جوانب زندگی تحصیلی‌شان، راهی برای کمک به آموختن مسئولیت‌پذیری، درک نیازهای فردی و خود جهت‌مندتر شدن‌ در آنان است. به‌ منظور انجام این کار شما نیاز به دانستن(الف) راهبردهایی برای مرتبط ساختن اهداف یادگیری‌ کلی با علایق و اهداف منحصر به فرد دانش‌ آموزان،و(ب)راهبردهایی برای سازمان دادن‌ به اهداف و فعالیت‌های یادگیری به گونه‌ای که هر دانش‌آموز بتواند هدف خود را دنبال کند و موفقیت را تجربه کند،دارید. در پایان اهداف آموزشی این واحد دانش‌ آموزان باید توانایی به کارگیری کسرها و نسبت‌ها را جهت حل مسائل کسب کنند و مهارتهای‌ اساسی کسر را مانند جمع،تفریق،ضرب و تقسیم‌ کردن به کار برند شما به عنوان معلم باید راههایی‌ را برای مرتبط ساختن علایق دانش‌آموزان با آنچه که باید بیاموزند،پیدا کنید."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.