Skip to main content
فهرست مقالات

بازرگانی: (بحث آموزشی) تحلیل هزینه ها و برآورد بودجه سالانه در مدیریت صادرات

نویسنده:

(3 صفحه - از 18 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : موسسات صادراتی، بودجه، طبقه‌بندی هزینه‌های موسسات صادراتی، اطلاعات، بازرگانی، هزینه‌های موسسات صادراتی براساس بازاریابی، تحلیل هزینه‌ها و برآورد بودجه، افزایش حجم فعالیت موسسه صادراتی، هزینه‌های تحقیقات و بازاریابی، قیمت

خلاصه ماشینی:

"بدیهی است که در طبقه‌بندی هزینه‌ها و برآورد بودجه هریک می‌بایست هزینه‌ هایی را که مستقیما بر قیمت تمام شده‌ کالای آماده صدور اثر می‌گذارند از هزینه‌ های جانبی و جاری اداری-تشکیلاتی‌ و توزیع و فروش موسسات صادراتی‌ تفکیک کرد. اما در موسسات‌ صادراتی به لحاظ اهمیت این بخش و نقش تعیین‌کننده آن در موفقیت موسسه‌ و نیز با توجه به اینکه مبنا و ساختار اصلی‌ واحدهای صادراتی بر پایه تحقیقات و شناخت از بازارهای هدف و روشهای‌ صحیح بازاریابی در آن استوار است،لذا تحقیقات و بازاریابی بعنوان یک بخش‌ مستقل و اصلی در موسسات صادراتی‌ مطرح و هزینه‌های آن نیز مستقل از سایر بخشها می‌باشد بنابر این بودجه‌ای نیز که‌ برای این بخش از هزینه‌ها اختصاص‌ می‌یابد باید بدقت و به فراخور اهمیت آن‌ تعیین و پیش‌بینی گردد. با توجه به روند بسیار پیچیده و مشکلی که موسسات صادراتی‌ برای فروش کالا در کشورهای دیگر با آن‌ روبرو هستند در واقع می‌توان بازاریابی‌ را کلید و محور اصلی صادرات دانست و از آنجائی که وجود یک تیم ورزیده‌ و متخصص بازاریابی در هر موسسه‌ صادراتی موفق اجتناب ناپذیر است لذا هزینه‌هائی که بطور مشخص در این‌ بخش ایجاد می‌گردند اجتناب ناپذیر بوده‌ و منابع تامین آنها می‌بایستی فراهم‌ گردد. دفاتر فروش نیز معمولا یا بصورت‌ اعطای نمایندگی به سایر موسسات برای‌ فعالیت در خارج از کشور و یا بصورت‌ شعبه‌ای از موسسه صادراتی در خارج‌ تاسیس می‌گردد که در هر مورد دارای‌ هزینه‌های مربوط به خود است و مقادیر این هزینه‌ها در هر مورد باید جداگانه و با توجه به شرایط اقتصادی کشور موردنظر برآورد گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.