چکیده:
درباره:"کارنامه تحقیقات ایرانی" درسال 1354 و"فرهنگستان ادب و هنر"1355 ازمحمدزهری ـ "کورش کبیر و آثار هنری اروپائیان "ازغلامعلی همایون ـ "پاسداری ازآثار باستان درعصر پهلوی" ازکرامت اله افسروسیداحمد موسوی ـ "بنیادوگسترش موزه درایران" از اداره کل موزهها ـ "بررسی درباره معماری ایران باستان" از غلامعلی همایون ـ "آوردهاند که" ازرجبنیا، "دیدگاه مردم شناسی" از کلودی استروس، ترجمه از نعمتاله تقوی ـ "پژوهشنامه دانشکده ادبیات وعلوم انسانی "شماره اول ـ اسفند 36 ازانتشارات دانشگاه، جددی شاهپور.
خلاصه ماشینی:
پیامبر مصمم است که در راهنمایی و ارشاد پیروان خود به راه راست و کاستن عده افرادی که کژ روی و کژ اندیشی پیشه آنان است و تشویق همگان به مردم داری به توفیق نهایی نایل آید از این رو از تمام امکانات بهره میگیرد و دراین بند از سرود خود (یسنا31 ر2) میگوید: اگر دیو ستایان در هدف و برنامه او مشکلی یا بهتر بگوییم گره ای پدید آورند از دیگر نیروهای موجود که اهورامزدا در اختیار دارد و بی چون و چرا در اختیار او قرار میدهد ـ و این نیروهای به نظر من یاری امشا سپندان و دیگر اهوراییان است ـ (ناگفته نماند که برخی ازاوستادانان در ترجمه و تفسیر خود دچار لغزش شده و از خدایان « اهوراها» نام برده اند و مرادشان این است که پیامبر غیر از اهورامزدا به خدایان دیگری نیز متوسل میشده است حال آنکه اینجا غرض نمایندگان و کاردانان اهورامزدا یعنی امشا سپندان و اهورا ستایان میباشند) و پیامبر میکوشد که این رسالت راستین و هم آهنگ با اشا را به درستی و دقت تمام به انجام برساند البته خداوند به بندگان خود آنچنان نیرو برای استحکام ایمان و دوام مقاومت بخشیده است که جای هیچ نگرانی نیست و پایان این مبارزه چیره شدن راستی و پاکی بر دروغ خدعه است.