Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت و رهبری آموزشی یعنی چه؟

(12 صفحه - از 50 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : مدیر، معلمان، مدیریت و رهبری آموزشی، رهبری آموزشی، مدرسه، مدیر مدرسه، جوانان، تعلیم، کودکان، درصد معلمان

خلاصه ماشینی:

"در نتیجه، چگونگی ادراک معلمان از رفتار رهبر آموزشی با مدیر مدرسه در تعیین نوع رفتار و عکس العمل آنان موثر است مطالعه‌ای که توسط«هانتر»1در باب‌ رفتار و روحیهء معلمان مدارس یکی از شهرهای‌ بزرگ امریکا صورت گرفته است نکات برجسته‌ موضوع هدایت معلم را در بهبود بخشیدن جریان‌ یادگیری دانش‌آموزان روشن می‌سازد. نتیجه آنکه هدایت و رهبری آموزشی محدود به فردی که عنوان مدیر یا راهنما دارد نیست و هریک‌ از کارکنان مدرسه می‌تواند معلمان را در ایجاد و آماده ساختن وضع بهتری جهت یادگیری دانش‌آموزان‌ یاری نماید. در خاتمه باید اضافه نمایم ادب و نزاکت‌ بیش از حد نیز خوشایند نیست زیرا افراط در این که ممکن است احتمالا به مسائل آنان جواب گوید معرفی می‌نمایند،پیشنهادها و لوازم کار مناسب را در اختیار معلمانی که اعتمادشان را قبلا جلب کرده‌اند قرار می‌دهند،تا آنجائی که قادر باشند احساسات و نظریاتی را که معلمان درباره دستگاه فرهنگی و سیاست‌های آن دارند احساس و درک نموده و توصیه‌های‌ لازم جهت رفع موارد نگرانی معلمان به اولیای اداری‌ فرهنگ می‌نمایند. این ارقام معلوم میدارد که‌ متجاوز از 88 درصد از مجموع‌ جوانان بدون کسب هیچگونه‌ مهارتی با تحصیلاتی در حدود دور اول متوسطه یا شش ابتدائی یا حتی‌ بی‌آنکه قدم به مدرسه گذارد باشند به بازارهای کار رو میاورند این جوانان نیروی انسانی غیر ماهر را تشکیل میدهند که با تشکیل‌ دوره‌های کوتاه‌مدت کار آموز باید آنرا برای کار مفید اقتصادی‌ در روستاها و کارگاهها آماده کرد بی‌علاقه‌گی جوانان به‌ کارهای حرفه‌ای و فراهم نمودن‌ وسائل آموزش حرفه‌ای در این‌ مرحله از تحصیلات از مهمترین‌ مسائل اقتصادی و اجتماعی و تربیتی‌ کشور میباشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.