Skip to main content
فهرست مقالات

عشق طبیعت و سیاست

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ، فیلمساز ، جنگل ، مافیا ، داستان ، دوردست ، ماجرا ، آدم ، ایران ، درخت

خلاصه ماشینی:

"-در جلسهء پرسش و پاسخ بعد از اکران فیلم در سینما صحرا،شما واژهء ‘‘سینمای ملی‌''''را به کار بردید و این که به دنبال چنین سینمایی هستید،تلقی‌ شما از سینمای ملی چیست؟ معصومی:ببینید برای فیلم‌‘‘رسم عاشق کشی‌''''در جشنوارهء فجر حتی‌ کاندیدای کارگردانی هم نشدم ولی در جشنواره شانگ‌های که از جشنواره‌های‌ معتبر جهانی است،در بین 16 فیلم و به انتخاب یک هیئت داوران متشکل از کارشناسان ژاپنی و کره‌ای و آمریکایی و چینی و فرانسوی جایزهء اول را گرفتم. بحثی مثل‌‘‘مبارزه با فقر و فساد و تبعیض‌''''که از سوی رهبری نظام سال‌هاست طرح شده است بالاخره باید بستر فرهنگی و تبلیغاتی خودش را پیدا کند و مگر سینما را می‌شود از این بسترسازی فرهنگی مستثنا کرد؟ معصومی:من خودم سوژه‌هایی دارم در همین موارد که‌ سال‌هاست دارد خاک می‌خورد. البته در بعضی فیلم‌هایی که در جشنوارهء امسال هم دیدیم، معلوم است که فیلمساز هیچ تعلقی به کشور و مردمش‌ ندارد و صرفا به مخاطب خارجی و جشنواره‌های اروپایی‌ فکر می‌کند ولی این دلیل نمی‌شود که ما صورت مسئله‌ را پاک کنیم و به فکر ایجاد سینمای منتقد اصلاح‌طلب‌ ملی نباشیم. در رژیم شاه چون آن فیلم‌ها ساخته نشد و آژیر کشیده‌ نشد،فروریخت،بنابراین اگر کسی موضعش دفاع از نظام باشد که باید این‌ فسادها را رسوا کند و اعلام خط کند تا نظام بیمه بشود و کسانی که‌ توانایی و دردمندی این کار را دارند و چارچوب‌های اعتراض و اصلاح را می‌دانند باید حتی تشویق شوند که چنین خدمتی را انجام بدهند ولی این‌ سیستم سلیقه‌ای،تناقضاتی را به بار می‌آورد که تماشایی است."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.