Skip to main content
فهرست مقالات

سیمای پژوهش در خصوص تکلیف شب در جهان امروز

نویسنده:

ISC (26 صفحه - از 10 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : تکلیف شب، خصوص تکلیف شب، تعلیم و تربیت، تربیتی، معلمان، دانش‌آموزان، مدرسه، پژوهش، آموزش، سیمای پژوهش در خصوص تکلیف

خلاصه ماشینی:

""105 هریس کوپر106در سال 1989 میلادی پس از اینکه حدود 100 مقاله و 100 گزارش‌ مربوط به تکلیف شب را مطالعه کرد،اثرات مثبت و منفی تکلیف شب و زمان مطلوب در مقاطع تحصیلی مختلف را به شرح ذیل جمعبندی نمود: الف:اثرات مثبت‌107تکلیف شب 1-پیشرفت و یادگیری سریع 1-1-بخاطر سپردن بهتر دانش حقایقی‌108و اطلاعاتی 2-1-درک بیشتر 3-1-تفکر انتقادی بهتر،تشکل مفاهیم،109پردازش اطلاعات‌110 4-1-تقویت و غنی‌سازی‌111برنامه درسی 2-اثرات تحصیلی بلندمدت 1-2-اشتیاق به یادگیری در اوقات فراغت 2-2-بهبود طرز تفکر نسبت به مدرسه 3-2-عادت به مطالعه و مهارت‌آموزی 3-اثرات غیرتحصیلی 1-3-خودراهبری بیشتر112 2-3-خودانظباطی بیشتر 3-3-تنظیم بهتر وقت 4-3-کنجکاوی بیشتر 5-3-استقلال بیشتر 6-3-قدردانی بیشتر اولیا از مدرسه و شرکت در فعالیتهای مدرسه ب:اثرات منفی‌113تکلیف شب 1-بیزار شدن 1-1-از دست دادن علاقه به مطالب درسی 2-1-خستگی جسمی و روحی(عاطفی)114 3-1-محروم شدن از اوقات فراغت و فعالیتهای اجتماعی 2-دخالت اولیاء 1-2-فشار والدین برای انجام تکالیف و عملکرد خوب 2-2-اغتشاش و گیجی در خصوص تکنیکهای آموزش‌115(تضاد بین روشهای‌ تدریس معلمان و والدین) 3-تقلب 1-3-رونویسی تکالیف از سایر دانش‌آموزان 2-3-واگذار کردن تکالیف به سایر افراد 3-3-افزایش فاصله بین دانش‌آموزان ضعیف و دانش‌آموزان ممتاز116 ج:فراوانی‌117و مدت زمان مطلوب(بهینه)در انجام تکالیف اجباری در مقاطع تحصیلی کوپر118توصیه می‌کند که در تمام پایه‌ها و کلاسهای درسی باید تکلیف اجباری و به شرح‌ ذیل داده شود: 1-از کلاس اول تا کلاس سوم 1 تا 3 تکلیف شب در هفته که هریک قریب 15 دقیقه طول می‌کشد. p. 14 (42)- Illich (43)- Dr. Bell (44)- Nation at Risk (45)- Knorr (46)- Friesen (47)- Reckards (48)- Strother (49)- Baily and Foyle (50)- Cooper (51)- Doyle and Barber (52)-عبد الرحمن صفارپور،گزارش بررسی نحوه برخورد معلم،کتابهای درسی و دستور العملهای صادره از سوی‌ وزارت آموزش و پروش با مسئله تکلیف شب دانش‌آموزان در پایه‌های اول،دوم،سوم دوره ابتدایی شهر تهران."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.