خلاصه ماشینی:
آقای مایر در جلسهء افتتاحیهء نشست مشاورین بین المللی آموزش و پرورش برای همه در ماه دسامبر 1991 بیان داشت که: "ما باید در همهء اوقات به خاطر داشته باشیم که آموزش و پرورش برای همه،یک مسئولیت ملی است که نه تنها دولت را موظف میسازد بلکه بنیادهای خصوصی،جامعهء تجار و رسانههای گروهی،نقش کلیدی را در تقویت و افزایش فعالیت دولتها در این امر مهم خواهند داشت.
6-فراهم آوردن زمینههای همکاری بین سازمانهای دولتی و غیر دولتی 7-ایجاد پایگاه اطلاعات و نظام اطلاعرسانی 8-بسیج منابع 9-همکاریهای منطقهای درخصوص آموزش و پرورش برای همه آنگاه گزارشگران سه گروه کاری،نتایج مباحثات گروهی را در مجمع عمومی مطرح، تحلیل و سرانجام جمعبندی کردند.
کنفرانس جومتین در تایلند،مشوق دولتها و سازمانهای بین المللی در اختصاص منابع بیشتر برای آموزش و پرورش برای همه بود و دفتر منطقهای یونسکو در بانکوک همواره آماده است که از طریق متخصصان خود در امر بسیج منابع کشور مددیار آنان باشد.
******* فعالیتهای دفتر منطقهای یونسکو در بانکوک درخصوص اپیل: (1992-1990) دفتر منطقهای آموزش و پرورش برای همه در آسیا و اقیانوسیه گامهای زیر را جهت افزایش تواناییهای ملی کشورهای عضو جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش برای همه برداشته است.
و بالاخره اینکه از سومین نشست اپیل آموختیم که: کار سیستماتیک،طرح سیستماتیک میخواهد،طرح سیستماتیک مستلزم ایجاد شبکه و پایگاه اطلاعات است و ایجاد پایگاه اطلاعات،بضاعت فلسفی،تربیتی،اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژیکی میخواهد و این امر هماهنگی منسجمی را میطلبد و این هماهنگی در سایهء یک مکانیسم تخصصی میتواند تحقق پذیرد،بنابراین با تشکیل یک کمیسیون اپیل،متشکل از دفتر آموزش مداوم،دفتر آموزش ابتدایی،و نهضت سوادآموزی میتوان زمینههای اجرای منشور آموزش و پرورش برای همه را در جامعه اسلامی بهطور منسجم فراهم آورد.