خلاصه ماشینی:
بنابراین خدمات راهنمایی باید در درون نظام آموزش به کلیه دانشآموزان درسطوح مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه کمک کند تا ضمن شناخت صحیح و دقیق از خود و محیط،بتوانند برای امور تحصیلی-شغلی و خانوادگی خود تصمیمات منطقی و معقول اتخاذ کنند.
جایگزینی صحیح دانشآموزان در گروههای تحصیلی شاخههای آموزش فنی و حرفهای و کاردانش،به لحاظ بالا بودن هزینهها و توجه به هزینه-منفعت و بهرهوری این آموزشها از اهمیت ویژهای برخوردار است ازآنجاکه ارائه و اجرای آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش به امکانات و منابع مالی قابل توجهی نیاز دارد،توسعه این آموزشها بایستی براساس نیاز واقعی جامعه به مشاغل مولد و نه رشد جمعیت دانشآموزی و تقاضای اجتماعی باشد.
امید است طرح این مقاله،اندیشمندان و صاحبنظران و کارشناسان نظام تعلیم و تربیت را به تعمق بیشتر در این زمینه بسیار مهم و ارائه نقطهنظرات خود و همچنین برنامهریزان و سیاستگزاران برنامههای توسعه اقتصادی اجتماعی را برای تخصیص جایگاه ویژه و اعتبارات متناسب و موردنیاز زمینههای اجرای موفق و مؤثر برنامه راهنمایی و مشاوره، ترغیب کند.
زیرنویس (1)- Peters Shertzer (2)- Camp (3)-( United Nation,Educational,Scientific and Cultural Organization(UNESCO (4)-.
(CSE (13)- Science Research Associates of the United States Office of Education (14)- Self-Identity (15)- Stages of Psycho-Social Development (16)- Erikson (17)- Role-Confusion (18)- Selection (19)- Placement (20)- Special Training Schools (21)- Japan (22)- Ibid (23)- Noll,Scannel Craige (24)- Sax (25)- Biehler (26)- Ibin (27)- Noll,Scannell Craigc (28)- National Vocational Guidance Association,P.
The National Guidance Handbook:A Guide to Vocational Education Programs .