Skip to main content
فهرست مقالات

پژوهشی در خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تهران

نویسنده:

ISC (21 صفحه - از 64 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : خودارزشیابی دانشجو معلمان مراکز تربیت‌معلم ، معلم ، خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو ، دانشجو معلمان مراکز تربیت‌معلم تهران ، خودراهبری و خودارزشیابی دانشجومعلمان ، خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو معلمان ، ارزشیابی ، دانشجو ، تربیت ، مراکز تربیت معلم

خلاصه ماشینی:

"لازمهء خودشکوفایی انسانها،تربیت دو صلاحیت و توانایی‌ عمده یعنی خودراهبری و خودارزشیابی است(3)که ویژگیهای افراد خودراهبر و خودارزشیباب توسط استاد اسکاگر(4)باتوجه به مجموعهء نظریات دیگر دانشمندانی که در این زمینه بررسی و تحقیق کرده‌اند،به شرح زیر مشخص می‌گردد: الف-پذیرش خود14 ب-برنامه‌ریز بودن‌15 ج-انگیزش درونی‌16 د-ارزشیابی درونی‌شده‌17 هـ-پذیرا بودن تجربه‌18 و-انعطاف‌پذیری ز-خودمختاری‌19 2-نقش مدرسه‌20و معلم در تقویت خودراهبری باتوجه به آنکه در قلب نظام تعلیم و تربیت مادام‌العمر،ایجاد و تقویت صلاحیت‌ خودراهبری در یادگیرنده مطرح است،مجموعهء مؤلفه‌ها و ویژگیهای مطرح در این نظام، نشان می‌دهد که مدرسه و آموزشهای رسمی آنها و یادگیری منظمی که از طریق این مؤسسات دنبال می‌شود،نقش مهمی در ایجاد و تقویت خصوصیتهای خودراهبری و خودرارزشیابی فراگیران می‌تواند داشته باشد. بدین‌ترتیب این پژوهش در پی یافتن این تصویر شکل می‌گیرد و در این پژوهش دو مرحلهء اساسی به شرح زیر دنبال‌ می‌شود: الف-جستجویی پیرامون دو بعد خودراهبری و خودارزشیابی از مجموعهء ابعاد و مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت مادام‌العمر با توجه به نظریات صاحبنظران این حوزه و مشخص کردن ویژگیهای آن و دریافت اصول راهنما،برنامه‌های درسی مؤثر،فرآیندهای‌ یاددهی-یادگیری و مدیریت و رهبری آموزشی مراکز و مؤسساتی که در جهت تحقق‌ ویژگیهایی که در ارتباط با خودراهبردی و خودارزشیابی فراگیران برشمرده شد کوشش‌ می‌کنند؛که باتوجه به کمبود منابع و تحقیقات قبلی در این حوزه بخصوص در ایران این‌ تحقیق می‌بایست ابتدا چهارچوب نظری خود را برپا می‌کرد تا براساس آن بتواند قدم بعد را بردارد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.