خلاصه ماشینی:
"اندازهگیری فرآیند ارزش ویژهای در نشان دادن چگونگی بهبود و اصلاح یک دوره دارد؛زیرا با این عمل،مواردی که در طول دوره اتفاق افتاده است،مورد بررسی قرار میگیرد،به طور مثال در پدید- آوردن مواد آموزشی و آموزش برنامهای،اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد از دانشآموزان چه تعداد مواد را از دست دادهاند،گردآوری میشود.
ارزشیابی تکوینی به صورت خام خود از مدتها قبل مورد نظر تمامی پدید- آورندگان مواد آموزشی بوده است؛زیرا تمامی آنها میل به ارائه موادی هرچه بهتر و سودمندتر داشتند،اما متاسفانه برای انجام این کار دانش و ابزار کافی در اختیار نداشتند.
زیرنویسها (1)- Formative Evaluation (2)- Disciplined Inquiry (3)- Cronbach (4)- Suppes (5)- Development (6)- Diffusion (7)- Invention (8)- Empricial Inquiry (9)- Historical Inquiry (10)- Philosophical Inquiry (11)- Worthen,Blaine R (12)- Sanders,James R (13)- Engineering (14)- Pilot Study (15)- Dissemination (16)- Demonstratio (17)- Facilitation of Adoption (18)- Geoseph Rice (19)- Scriven (20)- Reiser Robert A (21)- Dick Walter (22)- Cunningham,Donald (23)- Entity (24)- Baker Eva,L (25)- Instructional Materials Development (26)- Instructional Package (27)- Morocco Catherine Cebb (28)- Predevelopmental Activities (29)- Evaluation of Objectives Activities (30)- Contextual Evaluation (31)- Formative Interim Evaluation Activities (32)- Formative Product Evaluation Activities (33)- Acridiation (34)- Summative Ecaluation (35)- Internal Information (36)- External Information (37)- Contextual Information (38)- One to One Evaluation (39)- Small Group Evaluation (40)- Criterion Referenced Tests (41)- Objective Referenced Tests (42)- Learning Guidance منابع 1-مهجور،سیامک رضا:وجوه متمایزکننده ارزشیابی آموزشی از اندازهگیری.