Skip to main content
فهرست مقالات

توافق در مذاکرات بازرگانی

مترجم:

ISC (6 صفحه - از 113 تا 118)

کلید واژه های ماشینی : مذاکرات، توافق، امتیاز، مذاکره‌کنندگان، توافق در مذاکرات بازرگانی، روش، جلب موافقت طرف مقابل، تشویق، تجاری، روش مذاکره

خلاصه ماشینی:

"مباحثی از روش‌های کسب موافقت: متداول‌ترین موارد: *امتیاز دادن *جمع بندی *میانه را گرفتن سایر موارد: *پیشنهاد گزینه *مفروض گرفتن *تدریجی *ارتباط *تشویق *اتمام حجت/وگرنه(در غیر این صورت) هنگام ارایۀ آخرین پیشنهاد،اطمینان داشتن از اینکه طرف مقابل کاملا صاحب اختیار است،بسیار اهمیت دارد. گاهی اوقات به سادگی نمی‌توان تشخیص داد که اگر گروه ارایه دهنده آخرین پیشنهاد قابل اعتماد هستند،یا اینکه تنها شیوه‌ای را به صرف جلب موافقت طرف مقابل به نفع خود و برای ختم مذاکرات به کار گرفته است. *آیا کلیۀ مسایل اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؟ *آیا طرح پیشنهادی و توافق شده برای دو طرف قابل اجرا است؟ *آیا در توافق به عمل آمده کلیۀ مسایل از جمله شرایط پرداخت،برنامه،تحویل و مشخصات محصولات و غیره به وضوح برای دو طرف مشخص شده؟ *آیا محدودیت‌های اساسی در اجرای پروژه مشخص شده و در مورد راهکارهای فایق آمدن بر آنها موافقت شده است؟ *در صورت بروز اختلاف عمده در حین اجرای پروژه،چه ساختار اصولی برای حل‌وفصل آن در نظر گرفته‌اید؟ *چنانچه هریک از طرفین نیاز داشت در مورد شرایط، مجددا مذاکره کند،چه مراحلی را باید دنبال کرد؟ بهتر است افرادی که عهده‌دار انجام مذاکرات هستند در مراحل اجرایی نیز متعهد باشند،هریک از طرفین بایستی مراحل اجرایی قرارداد را با توجه به مراحل توافق شده و با بازرسی نوبتی و ارتباط مستمر مورد بررسی قرار دهند با حفظ ارتباط و توجه به نکات جزیی،طرفین می‌توانند یک روابط تجاری همواری را تضمین کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.