Skip to main content
فهرست مقالات

پرسش و پاسخ (راهی برای پرورش مهارتهای ارتباط در آموزش علوم ابتدایی)

نویسنده:

(3 صفحه - از 43 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : پرورش مهارتهای ارتباط در آموزش ، مهارتهای ارتباط در آموزش علوم ، پرسش و پاسخ ، آزمایش ، آموزش علوم ابتدایی ، دانش‌آموزان ، سوال ، تدریس ، جواب مثبت ، علوم تجربی

خلاصه ماشینی:

"اما:اینکه‌ الف)چه نوع پرسشی کاوشگری را،که لازمه آموزش علوم‌ است،برمی‌انگیزد و ب)با پاسخهای دانش‌آموزان چگونه‌ باید برخورد کرد خود داستانی است که نوشتار حاضر با ارائه‌ نمونه‌ای از علوم تجربی پایهء چهارم ابتدایی آموزگاران عزیز را در یافتن پاسخی به سوال(الف)یار و یاور خواهد بود. انتظار می‌رود که خوانندگان در مورد تک‌تک پرسشها تامل‌ کنند و دریابند که دانش‌آموز(پاسخ‌دهنده)برای پاسخ،به‌ چه نوع شناخت و مهارتهایی نیاز دارد یا در جریان پاسخ چه‌ نوع شناختو مهارتی نزد آنان پرورش می‌یابد و سرانجام، چگونه هر پرسش و پاسخ خود یک فعالیت یاددهی-یادگیری‌ است و آیا می‌توان پرسش و پاسخ را به صورت یک روش‌ فعالی در آموزش به کار گرفت یا نه و چگونه؟ ضعف آشکار اکثر دانش‌آموزان برای‌ تهیه گزارشها،ارائه کنفرانسها، خلاصه‌برداری از صحبت دیگران، طرح سوالهای کاوشگرانه درباره‌ آنچه که یم‌خوانند،می‌بینند و می‌شنوند و..."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.