Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با طرحهای جدید: اهداف، ویژگیها و اصول آموزش و پرورش دبستانی و پیش دبستانی (مصوبه شورای تغییر نظام آموزش و پرورش)

(4 صفحه - از 52 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : اصول آموزش و پرورش دبستانی، کودک، ارزشیابی، معلم، اصول آموزش و پرورش کودکان، پرورش دبستانی و پیش‌دبستانی، دانش‌آموزان، تدریس، علاقه کودک به یادگیری توجه، مدرسه

خلاصه ماشینی:

"6-اصول و کلیات روشهای تدریس و یادگیری در آموزش ابتدایی،مانند سایر دروه‌های تحصیلی،روشهای‌ آموزشی متعدد است و در هر شرایطی،معلم باید یکی از این‌ روشها را انتخاب کند و آنچه در اینجا مطرح می‌شود،نکات کلی‌ است که در هرحال یا هر روشی که معلم اتخاذ کند،رعایت آنها ضروری است. در انتخاب روشهای آموزشی در دوره ابتدایی نکات زیر باید رعایت شود: 1-روشها باتوجه به هدفها و اصول آموزش و پرورش و محتوای برنامه انتخاب شوند. 5-درتعیین تمرین و تکلیف باید به اصول یادگیری توجه‌ شود 7-اصول و شیوه‌های ارزشیابی از آموخته‌های درسی دانش‌آموزان و فعالیتهای‌ آموزشی و پرورشی‌ ارزشیابی باید: 1-متوجه هدفهای این دوره باشد (محتوای ارزشیابی،صفات و شناختهایی است که دانش‌آموز باید آنها را دارا شود) و نتایج ارزشیابی به راهنمایی دانش‌آموزان و انگیزش معلمان منجر شود. زیرنویس 1-در تعلیم و تربیت این توجه به رشد اخلاقی و شخصیتی‌ دانش‌آموز ضروری است و باید برای ارزشیابی این‌گونه رشد امکانات و شرایط لازم فراهم گردد و در تربیت و باز آموزی معلمان نیز رشد شخصیتی و اخلاقی‌ کودکان و نحوه ارزشیابی آنها ملحوظ شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.