خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) قسمت دوم سؤال دوم: درونی کردن ارزشهای دینی و معنوی در دانشآموزان چگونه امکانپذیر است؟ نظرخواهی درونی کردن ارزشها در نگاه کارشناسان چند ماه پیش باتوجه به رویکردهای محتوایی رشد معلم،از میان مصوبات ششصد و شصت و هفتیمن جلسهء شورای معاونان وزارت،ده سؤال استخراج کردیم و آنها را برای چهل و چند نفر از معلمان و مدرسان،مدیران اجرایی و آموزشی،مسؤولان مراکز تحقیقاتی، استادان دانشگاه در رشتههای مرتبط،کارشناسان آموزش و پرورش و وزیران سابق و اسبق وزرات متبوع فرستادیم و تقاضا کردیم به تناسب تجربه،شغل،رشتهء تحصیلی و تخصصهای حرفهای خود به بعضی از آنها پاسخ بگویند.
به خصوص اگر مربیان در خانواده و مدرسه و جامعه خلاف پند و موعظه خود عمل کنند احساس کینهتوزی و انتقامجویی را در فرد تقویت خواهند کرد (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر محمد جعفر جوادی:مسؤول اداره آموزش و پرورش و کمیسیون ملی یونسکو در ایران اگرچه بشر در شروع قرن بیست و یکم قرار دارد و شاهد تغییرات زیادی در کلیه حوزههای دانش است و این تحولات، ثروت و قدرت اقتصادی عظیمی را برای وی به ارمغان آورده است،حیطه ارزشهای انسانی رو به افول گذاشته و در بسیاری از حوزههای انفعالی،رشدی معکوس داشته است.
به عبارت دیگر،در اصل فوق و رویکرد تلفیقی در آموزش به ما میآموزند که نقش مواد آموزشی گوناگون مانند متون، کتابها و حتی نرم افزارهای تعاملی جدید تنها در کنار بهرهمندی از مربیان فرهیختهای که روح دانشآموز را از فضائیل روحی خویش بهرهمند سازند، کارآیی خود را نشان خواهد داد به نظر اینجانب یکی از مهمترین آسیبهای تربت دینی در مدارس ما،تحقق نیافتن همین امر است."