خلاصه ماشینی:
"محمود امانی طهرانی:کارشناس مسؤول گروه علوم تجربی سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) امروزه در تمام کشورهای توسعه یافته و اکثر کشورهای در حال توسعه،انجمنهای آموزشی تخصصی معلمان دروس گوناگون تشکیل شده است که حضور خود را بهطور فعال در صحنههای گوناگون نظام آموزش رسمی و غیررسمی آشکار میسازند.
8-برای اصلاح نگرش مردم و بهخصوص مسؤولان نسبت به آموزش و پرورش،به مثابه زیربنای توسعهء پایدار و جامع الاطراف،چه راههایی پیشنهاد میکنید؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مهندس محسن جعفرآبادی:مشاور ریاست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی آنچه مهم است،این است که باید اول دیدگاه افراد را نسبت به توسعه روشن کرد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر حیدر تورانی:مشاور ریاست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی خوشبختانه همه مسؤولان به جایگاه مؤثر آموزش و پرورش به مثابه زیربنای توسعه پایدار و جامع الاطراف اذعان دارند و حداقل نمیتوانند این نکته را رد کنند.
در این جهت،فلسفه آموزش و پرورش باید به سؤالاتی در این زمینه پاسخ گوید تا در سازماندهی و برنامهریزی خود بهطور سریع و قاطع موفق شود: افراد باید فقط برای زمان حال تربیت شوند یا به گستردهتر شدن دامنهء علو و تحولات آینده و زندگی بشر نیز باید نظر داشت؟ افراد برای چه اهدافی تربیت کنیم؟و از چه سنی؟ تحصیلات عمومی اجباری باید وجود داشته باشد؟اگر جواب مثبت است،از چه سن تا چه سنی؟ محتویات برنامههای این دوره را چه موادی باید تشکیل دهند؟ آیا هدف این است که فقط همه سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرند؟ آیا هدف این است که به همهء افراد علم ناب نظری آموزش داده شود و همه مخترع،مکتشف،عالم،فیلسوف و..."